Bukefalos 28 år!

Börja fodra med betfor

P

piggis_83

Jag funderar på att börja fodra min häst med betfor igen (hon har fått det en period tidigare). Anledningen är att jag antagligen ska byta till ett annat stall o där fodras det med betfor (ingår i hyran).
Så OM man börjar, hur mkt ska jag minska på havren (ska jag minska ngt över huvudtaget?) Hon får nu ca 2-2,5 kg hel havre. Hur mkt betfor tkr ni ett normalarbetande 18-årigt halvblodssto ska ha/behöver? Utöver havre o hösilage.
 
Det beror på höanalysen och på resten av foderstaten.

Om du byter ut havre mot betfor så minskar du proteingivan ganska mycket.

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min lilla storhäst blir alltid lite tjock över nacken under sommaren, har trott att det är tendenser till fång, men efter att ha pratat...
2
Svar
22
· Visningar
4 333
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 826
Senast: Bee
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag började rida Tant, stod hon på stall O. Det var nära mig, fanns litet ridhus (20*40m) och STOR paddock (40*70m, typ). Dock var...
Svar
12
· Visningar
2 696
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Kan börja med att säga att jag inte vill outa mig alltför mkt, den som vet vem jag är vänligen håll det för dig själv. Nyligen hyrde...
2
Svar
38
· Visningar
9 672
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp