boktips önskas - lättläst/-lyssnat på engelska

När jag var 13 (och 3/4 ;)) så fick jag The Secret Diary of Adrian Mole, aged 13 3/4 och älskade den. Läste sen samtliga i serien, även de som kommit när jag blev vuxen iom att Adrian Mole och jag är typ jämnåriga.

Det var nog den första hela bok jag läste på engelska också, förutom sådana där lite kortare som fanns i skolan. De är så himla roliga!

Böckerna om Georgia Nicholson kanske?
Varning! Så roliga att man skrattar ihjäl sig. Min brorsa "smygläste" dem och låg och gapskrattade hela nätterna = ej så lyckat smyg.

Louise Rennison är författaren.
De är definitivt inga tegelstenar och skrivet i typ dagboksform.

Dessa håller jag på och jobbar mig igenom nu, efter att jag av en slump såg filmen Angus, thongs and perfect snogging och blev så förtjust. De är lättlyssnade också, författaren själv har läst in åtminstone somliga av dem :) Ingen svår dialekt eller så, även om de innehåller en del hittepå-ord.

Jag vill slå ett slag för David Levithan och Rachel Cohns böcker också, Nick och Norah's infinite playlist, Naomi and Elys no-kiss list och, favoriten, Dash & Lily's book of dares.
 
vill bara inflika att jag tacksamt tar emot alla tips, de kommer gås igenom efterhand...
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 566
Senast: Butros
·
Kultur Jag vet att det finns många här som läser mycket och har bra koll på böcker, nu vill jag ha er hjälp :D Själv har jag usel koll på...
Svar
18
· Visningar
887
Senast: Badger
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 434
Senast: s957
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 102
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp