MandaB

Trådstartare
Hej!
Finns det några fd. Bollerupselever här? Eller kanske någon som går där nu? Främst ni som valt att gå inriktning häst.
Isf, vad tycker ni om skolan? Hästinriktning? Hur funkar det på lektionerna i ridning, delar man upp i grupper om nivå etc? Hur ofta rider man?
Berätta gärna vad ni tycker är värt att veta ;)
 
Gick där för en massa år sedan så har nig ändrats en del sedan dess men jag tror att det är till det bättre. Gick ut 2004. Det var 3 fantastiska år. Det blir väldigt bra sammanhållning när man bor så. Lärarna är väldigt bra, vet ett många från min tid är kvar. De har fina hästar även om de på min tid var lite outbildade för att vara lektionshästar men även det tror jag är bättre nu. Man får lära sig otroligt mkt, rider in hästar, har körning, ridning, stalltjänst, häst vård med mera. Jag kan varmt rekommendera skolan, vet ingen som gått där som inte längtar tillbaka ibland.
 
Ren information om skolan är okej.
Men tyckande om vad som är bra eller dåligt hoppar vi över! /moderatorn
 
Jag gick ut 2005 så har inte så mycket färsk information att bidra med. Har dock lite kontakt med några gamla lärare (FB) om det är något mer specifikt du undrar över?
Bollerup brukar ordna öppet hus och andra tillfällen då man kan få information. Ska du börja, eller du har bara tankar på det?
 
Har bara hört positivt om skolan så jag funderar på att börja där nästa år :) Men tänkte höra mig runt lite till och åka dit och kolla på öppet hus.
 
Hej! Jag gick ut 2009, gick naturvetenskap profil häst.
Häst: Klassiskt tänk med dressyr/hoppning/körning och hästhantering, det är mkt lektioner med häst med utbildad å pedagogisk personal =bra! Jag gick ridskola innan (1år) och Bollerups hästar har hög kvalité jämförelsevis. På den tiden hade vi hästägarna 1,5 dagar i veckan. Vi red/körde i grupper om 6-10 elever, ridning/körning minst 1ggr/veckan. Det finns massvis att lära sig om hästgård, foder, tappsko å verka, unghäst, körning, osv... Sen brukar de alltid vilja ha hjälp med unghästar och få rida/köra dem om man är driftig...
Skolan: God kontakt med alla lärare å anställda!
Livet: Helt underbart liv på internatet med vänner för livet och roliga upptåg!

Vi är många bollerupare som träffats på universitetet (Sveriges lantbruksuniversitet) senare och även pluggat tsm!

Åk dit och prata med folk!!!!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej jag vet inte hur jag ska göra.Jag rider nu på en ridskola men är inte riktigt nöjd. Dels tycker jag det är för låg nivå, det är...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
5 982
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 097
Senast: Zpunk
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 972
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp