Bomba oss med nytänkande, kreativa stavningar, del 2

Inte felstavning, men definitivt felskrivning i senaste numret av Kentaur.

Först var det nån rubrik, under den stod det
ingress ingress ingress ingress ingress ingress ingress osv i flera rader :D
Det påminner mig om när jag försökte översätta en Facebook-kommentar skriven på finska. Vi kan väl bara säga som så att Facebook behöver putsa lite på sina finskkunskaper...

Fazer fun.png
:rofl:
 
I väldigt många annonser används förkortningar och om man läser vad det står och inte vad man tror att det står, så kan det ibland bli lite roligt...
Just nu undrar jag hur en iberisk val ser ut. :confused: :angel:
Har tidigare sett annons om stor snäll val och liknande. :laugh:
Sen kan man ju då undra varför valar annonseras ut bland hästannonser...
 
De hade en tävling som gick på att hitta så många felskrivna skyltar som möjligt, så det hörde nog till den.

Ja, det måste ju varit fler än jag som sett den i butik. Jag tog kort på båda men har ju inte sociala medier så de är vackert kvar på mobilen och visas endast för hand mellan fyra ögon.:D
 

Kom att tänka på mitt egna lilla misstag i 7:an. Vi hade fått i uppdrag på bilogin att ta reda på en del sjukdomar (på den tiden gick man till biblioteket för övrigt).
Jag hade snygg handstil med tillika snirklig skrivstil. Min kompis hade råkat lämna sitt papper i skolan och ringde och bad om sjukdomarna. Givetvis skulle jag räkna upp dem sjukdomar vi fått, som vi ju hade hört lita vagt om men inte mycket mer........ischias, röda hund, astuna......

Astuna? Frågade min kompis. Det hade hon aldrig hört talas om. Jo, men det står det.......astuna.

Efter mycket om och men så visade det sig att det ju var astma, där u, n och m skrivs väldigt lika i full fart i skrivstil. :o:D
 
Inte felstavning, men definitivt felskrivning i senaste numret av Kentaur.

Först var det nån rubrik, under den stod det
ingress ingress ingress ingress ingress ingress ingress osv i flera rader :D
Det är lurigt det där, när dummytext slinker igenom ...

En variant från i höstas när SR hade lite för bråttom:

:D
 

Bifogade filer

  • 74F3CD9F-4973-4BFC-8CC2-AE2271FF497F.png
    74F3CD9F-4973-4BFC-8CC2-AE2271FF497F.png
    94,8 KB · Visningar: 219

Liknande trådar

Hemmet 1 mars kommer jag sannolikt att flytta in i en lägenhet som uppenbarligen inte är skapad för att sova i, så jag försöker klura ut hur...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 925
Senast: Singoalla
·
Hästhantering Jag har filmat två urlastningar, den ena var värre än den andra. De är normala urlastningar för oss, vi vill ju givetvis det ändras så...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 947
Senast: muppia
·
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 626
Senast: Lindi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Min ekonomi
  • Att rensa i kalendern

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp