Dolce

Trådstartare
Det finns så många olika boots. Vilket material är bäst för att skydda mot tramp i Hagen? Sådana tjocka? Eller gummi boots som är mjuka?
Tack för svar!!
 
Använde acavallo tror jag dem hette, mjuka boots som man trädde över hovet. Ett helvete tills de blivit lite använda.:devil:
Superbra annars.
 
jag har börjat med hagboots och hittade ett par gummiboots med teddy fluff upptill, tycker att de är lite små men sitter bra och verkar skydda då hästen (pepparpeppar ta i trä) inte trampat av skorna än i alla fall.
vid ridning har jag ett par protector, neopren med får fluff upptill.
kommer inte ihåg namnet på hagbootsen tyvärr..
 
Min går i regel inte med boots i hagen, men de gånger han gjort det har han haft gummiboots med kardborre. Funkar bra på honom.
 
Boots i rågummi som man trär på tycker jag är bäst. Håller, sitter stadigt och ger inte skav. Min häst är expert på att ta av sig boots så alla sorter med kardborre går bort, de har hon fått av sig innan man hunnit stänga grinden efter henne typ.
 
Min ponny som behövde boots i hagen vintertid (när hon var broddad) hade jag vanliga gummiboots från protector. Vågade inte använda ludd med tanke på grus som kan fastna och ge skav osv.
 
Mot tramp tycker jag oftast att gummiboots funkar bäst, helst dem utan kardborre.

Fröken trampar i stället av sig skorna, på henne funkar bara oversize neoprenboots med hård utsida, så att bootsen verkligen täcker hoven hela vägen ner till marken över i alla fall halva hoven. Ser helt idiotiskt ut, men funkar.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är rädd för att det inte finns någon bra lösning, men vem vet någon kanske har en bra idé.... Min häst behöver hovskydd i hagen...
Svar
10
· Visningar
620
Senast: bettysmatte
·
Utrustning Har någon erfarenhet av Flex Hoof Boots? Är på gång i att investera i boots varvet runt åt min valack, har kollat och läst på en del om...
Svar
12
· Visningar
1 301
Senast: Sollan73
·
Utrustning Jag har inte tidigare haft några större problem med skav vid skänkeln (lite nött kan det se ut på sommaren, men inte mer) men nu med...
Svar
14
· Visningar
966
Senast: fio
·
Utrustning Min häst har fått tygelskav den här vintern så tänkte att jag kanske ska försöka byta tyglar. Har nu lädertyglar med gummi på insidan...
2
Svar
30
· Visningar
1 532
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp