Freazer

Trådstartare
Vadå använder ni för boots? Har ni både fram och bak? Tänkte börja träna terräng med en av hästarna som har en väldigt stor galopp och trampar in långt under sig. Vill undvika balltramp. Har testat ett par vanliga gummiboots med karborrknäppning men är inte helt nöjd.
Tittat lite på premier equine boots som verkar sitta mer på plats. Viktigt att de inte suger upp vatten.
 
Vadå använder ni för boots? Har ni både fram och bak? Tänkte börja träna terräng med en av hästarna som har en väldigt stor galopp och trampar in långt under sig. Vill undvika balltramp. Har testat ett par vanliga gummiboots med karborrknäppning men är inte helt nöjd.
Tittat lite på premier equine boots som verkar sitta mer på plats. Viktigt att de inte suger upp vatten.
Jag använder alltid boots när jag hoppar, har gummiboots med kardborre och är nöjd med dem.

Mvh,
Lady_S
 
Jag har boots i hagen och vid ridning på min foderhäst som är en mästare på att trampa av sig skorna, har gummiboots som är en storlek förstora för att de verkligen ska gå ner om trakterna, annars fyller de inte ngn funktion för henne öht. Tycker att gummiboots är väldigt mycket smidigare än neopren när de används ofta och blir blöta och leriga. Till skillnad från neopren boots så är det bara att spola av :), tycker att det också bara samlas massa grus innanför neporenboots :(, en tur till ridhuset och man får tvätta dom..

+
Fårskinnskant SER fint ut, men det blir också smutsigt direkt oavsett underlag och tar tid att torka..
 

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar om någon här kan förslå ett par barfota boots till min nya häst som normalt går barfota utan problem. Men på vissa...
Svar
4
· Visningar
454
Senast: skiesabove
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 403
Senast: Fiorano
·
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
2 803
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 070

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp