Börja med galopp?

Jowa

Trådstartare
Hej! Jag undrar hur man gör för att börja med galopp? Har ju läst en del om att dem flesta söker till british racing school i England,men finns de något i Sverige? Vet ju att visa galoppbanor har kysser men då krävs de egen häst vilket jag inte har..
Jag är 16 år och ca 163 & väger ca 42kg,så de bör ju inte va några problem.Går just nu ridgymnasium men där får vi endast rida dressyr,hoppning och köra eftersom det är dem "vanligaste" grenarna.

Så tips på hur man ska gå till väga för att börja med galopp mottages mer än gärna:)
 
Hej! Jag undrar hur man gör för att börja med galopp? Har ju läst en del om att dem flesta söker till british racing school i England,men finns de något i Sverige? Vet ju att visa galoppbanor har kysser men då krävs de egen häst vilket jag inte har..
Jag är 16 år och ca 163 & väger ca 42kg,så de bör ju inte va några problem.Går just nu ridgymnasium men där får vi endast rida dressyr,hoppning och köra eftersom det är dem "vanligaste" grenarna.

Så tips på hur man ska gå till väga för att börja med galopp mottages mer än gärna:)
Jag hade tagit kontakt med tränare som jag till en början praktiserat hos.Informationnom galopp hittar du om du gogglar om svensk galopp
 

Liknande trådar

Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 346
Senast: Lycan
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 719
Senast: Mabuse
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 986
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 566
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp