Börja på ridskola igen som vuxen

katja

Trådstartare
Jag har hållt på med hästar i ca 30 år av mitt liv, de senaste åren har dock inte blivit mycket ridet på grund av olika anledningar.
Har en unghäst som det snart at dax att börja rida in och jag själv känner mig en aning ringrostig. Har funderat ett tag och har nu tagit kontakt med ridskolan i trakten och jag har blivit erbjuden att börja i en grupp.
Denna grupp har tävlingserfarna ryttare och gruppen är specialicerade mot hopp.

Vågar man ta steget och hänga på denna grupp. Tänk om man tappat känslan helt?
Har ju tappat en hel del av ridfysiken, jag kanske inte orkar!
 
Kan du inte börja med några privatlektioner då? Så får du både öva upp fysiken och känna på känslan igen, innan du går in i en grupp.
 
@katja Precis så gjorde jag när jag hade tagit bort min första häst. P g a att hästen var skadad hade jag inte ridit alls mycket under två års tid. Visst var jag ringrostig men det lossnade ganska fort. Framförallt var det väldigt roligt att rida i grupp ett tag. Det är ju en social grej också. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har laddat SÅ många år för att börja på ridskola, jag red på ridskola från jag var 6 till en bra bit upp i tonåren och dom sista...
Svar
5
· Visningar
1 158
Senast: Dorinda
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 459
Senast: Ramona
·
K
Ridning Jag började rida när jag var 6 år, nu är jag 24. Jag har ridit regelbundet i stort sett hela mitt liv, med undantag för de två senaste...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 403
Senast: emlem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp