Börja rida gymkhana

PonnyMajsan

Trådstartare
Hej! Jag har varit ganska intresserad av gymkhana ett tag nu och undrar nu hur man ska börja. Jag har letat runt på nätet men har inte hittat någon klubb i närheten av där jag bor som har ett gymkhanalag. Närmaste klubben ligger ungefär 15 mil bort så det skulle ha blivit väldigt svårt att komma dit med ponnyn varje vecka. Skulle det kunna gå att börja träna gymkhana på något annat sätt eller får jag bara ge upp det intresset? Tacksam för svar! :)
 
Du kan ju alltid börja öva på egen hand :) Så gjorde vi hemma under ponnytiden, letade upp vilka grenar det var och gjorde vårt bästa för att återskapa det hemma med det som fanns till hands.

Är ni flera kanske ni kan starta ett eget lag?
 
Hej.
För mer än 10 år sedan så fick jag och min kompis upp ögonen för gymkhanan på en horse show. Vi började träna hemma på klubben med våra ponnysar och fick ihop ett lag och en lagledare. Fick mailkontakt med tjejerna i landslaget och lyckades ordna en clinic i vår stad, dom var ju bara glada att kunna sprida sporten vidare, Vi fick med oss vårt distrikt och anordnade Distrikmästerskap och vinnande laget fick åka på SM! Alleby har anordnat par-SM på sommaren, dit fick man anmäla sig och tävla i heat ihop med en kompis, antingen på egen eller låna ponny från Alleby. Vi hade 30 mil till Göteborg så allt går bara man vill :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 599
Senast: ako
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 113
Senast: Sassy
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 786
Senast: ptr
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 035
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp