Borttagna delar av Bukefalos

Under de 20 år som sidorna funnits på internet har det funnits en hel del som inte finns kvar längre.
Några har jag nämnt tidigare, länksidan ex.vis har bytt namn och inriktning till Företagsguiden.

En hel del diskussioner bland annat under det som jag tidigare kallade snackforumen har försvunnit då äldre trådar där raderades automatiskt. Likaså har användarkonton tidigare raderats efter en längre tids inaktivitet. Gamla inaktiva bloggar raderas också.

Nedan tänkte jag visa på en del annat som försvunnit genom åren.

Från början fanns det inte bara hästrelaterat på mina sidor, detta var innan hästsidorna fick en egen domän: stallet.com
Bland annat fanns det lite info om vad man bör tänka på när man gör webbsidor:
bt0.png


Senare kom avdelningen Stallpost, där man kunde skaffa en gratis e-postadress. Det fanns även möjlighet att skicka elektroniska vykort till andra:
bt1.png


En period fanns en hel hästbok publicerad på sidorna:
bt2.png


Det fanns även ett försök till lite fakta och information genom en Dressyrhandledning:
bt3.png


Samt lite fakta och information om olika grenar:
bt4.png


Många gillade de olika varianter av chattar jag hade genom åren, en var Hästsnack:
bt5.png


En annan var Flash-chatten som bidrog till att hela Bukefalos hackades, ytterligare en var Snacksidan:
bt6.png


De olika små hästspelen uppskattades av en del användare:
bt7.png


Eftersom det framförts önskemål och det är jubileum har jag valt att fira lite genom att återuppliva ett av spelen här:
http://www.bukefalos.com/help/hasthagar/

Diskutera gärna annat som har försvunnit eller sådant som ni skulle vilja återse eller helt nya saker ni skulle vilja se på sidorna.
 
"Hästskojeri" var hur jag hittade hit, det var någon äldre tjej i min skola som visade det när vi hade "datortid" på rasten :D (Jag gick nog i 3an så och hon i 5an kanske?) Jag blev dock aldrig speciellt bra på det... Spelade även de andra spelen :p
 
Men @Gunnar.. Vad händer nu? Nu går det ju inte att se vad en tråd börjar med utan att klicka på den, bara en lista med rubriker som inte alltid säger speciellt mycket. Helt hopplöst uselt :(

---
Oh, nu verkar det vara som det ska igen. Bra :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 349
Senast: Gunnar
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 720
Senast: Niyama
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 038
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp