Borttappat pass

emjowe

Trådstartare
Hej!
Jag rider och tränar en häst där dennes pass tyvärr är borta. Nytt ska givetvis skickas efter men det kan ju ta ett tag.

Tanken var att vi ska börja tävla lite smått men är det ens möjligt innan passet kommit? Alla vacc stod ju dessutom med där i, bortsett från den senaste som är inskriven i ett vaccinationskort. Någon annan som vart med om detta? Det behövs ju ett intyg av veterinär att grundvacc är gjord, vad för typ av intyg är det?
Tack på förhand!!
 
Hej!
Jag rider och tränar en häst där dennes pass tyvärr är borta. Nytt ska givetvis skickas efter men det kan ju ta ett tag.

Tanken var att vi ska börja tävla lite smått men är det ens möjligt innan passet kommit? Alla vacc stod ju dessutom med där i, bortsett från den senaste som är inskriven i ett vaccinationskort. Någon annan som vart med om detta? Det behövs ju ett intyg av veterinär att grundvacc är gjord, vad för typ av intyg är det?
Tack på förhand!!

Nej man får göra om passet och hela grundvaccinationen. Iaf vad jag sett från fd. stallkamrater som tappat bort passen.
 
Hej!
Jag rider och tränar en häst där dennes pass tyvärr är borta. Nytt ska givetvis skickas efter men det kan ju ta ett tag.

Tanken var att vi ska börja tävla lite smått men är det ens möjligt innan passet kommit? Alla vacc stod ju dessutom med där i, bortsett från den senaste som är inskriven i ett vaccinationskort. Någon annan som vart med om detta? Det behövs ju ett intyg av veterinär att grundvacc är gjord, vad för typ av intyg är det?
Tack på förhand!!


Nej man får inte flytta hästen utan pass. Inte åka i väg på träning, tävling. Vaccinationer skall även stå i drn höst journal hos veterinären som vaccinerat.
 
Vaccinationerna är ju journalförda hos veterinären, så efter att passet har kommit kan dessa förhoppningsvis fyllas i och ni slipper grundvaccination.
Men jag hade beställt nytt pass omgående, sånt brukar ta tid.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 973
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 131
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 320
Avel Hej Hur gör ni med SWB när ni kastrerar era hingstar. Veterinären har fyllt i passet, men behöver man skicka in hela passet till SWB för...
Svar
3
· Visningar
736
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp