BPH-beskrivare

Lenis

Trådstartare
Hur plockas de ut? Läser att det skiljer en del mellan olika beskrivares bedömning när man kollar utvärderingen SKK gjort. Fina siffror när man tillåter att det skiljer med ett steg, dock sämre om man bortser från nollor som jämnar ut. Vet någon vilka förkunskaper beskrivarna ska ha eller kan man komma från scratch så att säga och gå en kurs? Har ni som provat upplevt att det skiljer sig i bedömning från person till person?

Jag har bara gått MH med mina men har lite funderingar på att samla ihop ett gäng valpköpare för bph och började bara fundera lite :) De biskrivare jag gått MH för har jag upplevt kunniga och att de bedömt på samma sätt.
 
Jag har blivit utvald att gå utbildningen. Beskrivarna tycker att jag är tillräckligt duktig på att läsa hund och att handskas med hundägare, och klubben tycker att jag är tillräckligt pålitlig för att bekosta min utbildning. Jag är redan testledare och en del annat så jag vill inte säga att jag utbildas från scratch precis,

Många beskrivare är gamla MH-beskrivare i grund och botten och de flesta har nog en ganska gedigen grund att stå på.

Att bedömningarna skiljer sig åt är nog ofrånkomligt men det jobbas hårt på att det ska bli så små skillnader som möjligt. Det ställs större krav på BPH-testledarna för att få behålla sin auktorisation än på de andra testen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp