Bra böcker.

bordet

Trådstartare
Hej! Skulle vilja läsa någon bok och vet inte riktigt vad jag ska läsa för något. Vore kul om någon kunde rekommendera något roligt :) tack på förhand! Gillar det mesta i bokväg ska jag också säga föresten.
 
Kaffe med rån är rolig och lätt läst. Har dessutom kommit ut en bok till dock inte läst tvåan ännu men ettan var väldigt rolig :)
 
jag älskar Lesley Pears böcker är helt klart bäst. Matilda och Rosie kan jag rekommendera att börja läsa.
 
Tusen röster till på Janet Evanovich. Roligaste böckerna jag någonsin läst. Engelska är enda alternativet pga att skämten försvinner som sagt. Men de är väldigt lättlästa, till och med mamma som aldrig läst på engelska annars har klarat sig igenom dem.
 
Om du inte promt vill ha en rolig bok, utan en hel serie som räcker länge så vill jag slå ett slag för SAGAN OM ISFOLKET!!! :bow: De är helt underbara och fantastiska och bra och underbara och jag vill typ äta dem!!
Jag läser just nu bok 18 av 47 (!!!) och jag har fortfarande inte tröttnat! Lättlästa och man slugs fast i släkten som följs, jag älskar dem allihop!

Margit Sandemo som skrivit för övrigt. Börjar på 1500-talet. Sen får man följa släkten framåt. Lite häxkonster och "sånt" men inte fantasy. Lättsamma familje/kärleksromaner.
 
- Läsarna i Broken Wheel rekommenderar av Katarina Bivalds
- Between shades of gray av Ruta Sepetys (bör EJ förväxlas med 50 shades...!)
- I capture the castle av Dodie Smith
- En man som heter Ove av Fredrik Backman
- Time of my life av Cecelia Ahern
- PS I love You av Cecelia Ahern
- If you could see me now av Cecelia Ahern
- Den blå färgen av Tracy Chevalier
- Damen med enhörningen av Tracy Chevalier
- När änglar faller av Tracy Chevalier

Alla är definitivt läsvärda, annars hade jag ju inte rekommenderat dem, men de fetmarkerade är mer eller mindre ett måste! :)
 
Jag tycker mycket om Johanna Lindbäcks böcker! De är skrivna om och för tonåringar, så det är inte säkert att du känner dig som målgrupp, men det är mycket igenkänningsfaktor även om en är lite äldre.
 
En man som heter ove är helt klart läsvärd samma med bok nummer två min mormor hälsar och säger förlåt.
Jag gillade brobyggarna och läst alla tre böckerna men då måste man gilla lite historia också.
Just snart läst ut Analfabeten som kunde räkna av jonas jonasson. :)
 
Hej! Skulle vilja läsa någon bok och vet inte riktigt vad jag ska läsa för något. Vore kul om någon kunde rekommendera något roligt :) tack på förhand! Gillar det mesta i bokväg ska jag också säga föresten.

Om det inte behöver vara en rolig bok, Så är Divergent triologin bra:), har inte läst alla böcker än men sen kommer det ju filmer med vilket är kul om man gillar böckerna:) Hundraåringen är ju väldigt rolig men det känns som att alla redan läst den^^.
 
Tänkte läsa den framöver:),tycker du den är läsvärd? är den alls lik Hundraåringen eller är den mer seriös? verkar lite så när man läser på baksidan:)

Den är nog lite som hundraåringen men lite blandat. Kan säga att jag skrattade en hel del när jag läste slutet på boken, allt blir inte alltid som man tänkt sig ;)
 
Apropå En man som heter Ove (Som för övrigt är så vansinnigt bra och rolig) så har ju Backman en till roman som finns att köpa i pocket, Min mormor hälsar och säger förlåt. Även den jättebra!

Annars tipsar jag om True Blood-böckerna av Charlaine Harris. Riktigt bra, fartfyllda och spännande. Du kan dock strunta i att titta på tv-serien, de har bara sabbat den.
 
Second hand böcker på Engelska - går att göra otroliga fynd!

Man bör gå på de böcker som har mest slitna ryggar för de är mest vällästa och då bör de ju vara bra ;)
 
Apropå En man som heter Ove (Som för övrigt är så vansinnigt bra och rolig) så har ju Backman en till roman som finns att köpa i pocket, Min mormor hälsar och säger förlåt. Även den jättebra!

Annars tipsar jag om True Blood-böckerna av Charlaine Harris. Riktigt bra, fartfyllda och spännande. Du kan dock strunta i att titta på tv-serien, de har bara sabbat den.
Kan förresten tillägga att även True Blood-serien bör läsas på engelska :)
 
Mina favoriter är Robin Cook, Tamara Mckinley, Jude Deveraux, Nora Roberts och Harland Coben. Kan inte nämna någon speciell bok sådär, men dom är värda att läsas!
 
Hej! Skulle vilja läsa någon bok och vet inte riktigt vad jag ska läsa för något. Vore kul om någon kunde rekommendera något roligt :) tack på förhand! Gillar det mesta i bokväg ska jag också säga föresten.
Några böcker jag gillar:

Dewey biblotekskatten-Vicky Myron
Marley och jag -John Grogan
Sommaren hon återvände-Kristin Hannah
Pojken som inte fanns - David Pelzer (är en serie med 4 böcker har jag för mig)
 
Hotel on the Corner of Bitter and Sweet och Läsarna i Broken Wheel rekommenderar är två böcker jag gillar väldigt mycket!
 

Liknande trådar

Kultur Jag håller på att göra ett utkast till en bok inom ett av mina specialområden. Målgruppen (tänker jag mig) är både forskare inom ämnet...
Svar
9
· Visningar
564
Senast: Myrten
·
Kultur Visst finns det några andra histrorienördar här? Jag läser det mesta i populärlitteratur om forntiden i Sverige (stenåldern tom...
Svar
2
· Visningar
386
Senast: Angel
·
Kultur Jag skulle vilja ha tips på intressanta böcker. Att titta på en film/serie på en skärm ger en viss tillfredsställelse, men jag är i...
Svar
6
· Visningar
447
Senast: Yeah but
·
Fritid Jag har gått och intresserat mig för stridsflygplan, och undrar om någon har något tips på bra böcker om just det? Inte för svåra, och...
Svar
5
· Visningar
364
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp