Bra flaska för ersättning?

Mayalv

Trådstartare
Min lilla plutt (4mån) helammas. Nu har hon börjat amma helt galet ofta och verkar inte helt nöjd.. Så både för hennes och min skull funderar jag på att ge lite ersättning då och då. Hon har fått mat i flaska några ggr tidigare och då med Calmaflaska. Men det är tvärstopp nu! Hon ser ut som att hon ALDRIG haft den i munnen och som att vi försöker kväva henne med flaskan:meh:.

Vi tänkte testa att köpa en annan flaska idag. Någon som har tips på en bra flaska för ersättning? Gärna en som inte är riktigt lika trög som Calma, men samtidigt inte bara rinner på.
 
Vi har kört på Mams anti colic-flaskor sedan födseln. Det finns många olika storlekar på napparna till dem, oftast sälja de små flaskorna med strl 1 på nappen, de lite större med strl 2, och de som inte är anti colic med storlek 3 eller X.

Om jag var du hade jag testat strl 1, och om det är för trögt, hade jag köpt till ett 2-pack nappar i strl 2.

Vi bytte från 1 till 2 när vårt barn var ca 6 månader.
 
MAM anticolic funkade bäst för oss och det går att köpa napparna i olika storlekar separat och testa vad som passar bäst.
 
Jag har delammat min dotter från start (för att jag ska få lite avlastning) och körde med Calma fram till för ca två veckor sedan, då bytte vi till MAM's Anticolic. Anledningen till bytet var att vi ville ha flaska som är lättare mata med och eftersom vi närmar oss ett amningsavslut skulle det inte vara hela världen om hon tillslut föredrog flaskan framför bröstet. Vi använder di-napp storlek 2.

Men angående att din dotter inte verkar nöjd så är det en tillökningsfas kring 3 - 4 månaders ålder då barnet "beställer" mer mjölk :). För oss tog det någon vecka eller två, sedan hade min mjölkproduktion anpassat sig och då undvek vi att flaskmata då så mina bröst skulle komma ikapp med produktionen. Nu verkar det vara en till sådan fas på gång igen men eftersom jag trappar ner på amningen nu så får flaskan rycka in oftare istället :D.
 
Vi har kört på Mams anti colic-flaskor sedan födseln. Det finns många olika storlekar på napparna till dem, oftast sälja de små flaskorna med strl 1 på nappen, de lite större med strl 2, och de som inte är anti colic med storlek 3 eller X.

Om jag var du hade jag testat strl 1, och om det är för trögt, hade jag köpt till ett 2-pack nappar i strl 2.

Vi bytte från 1 till 2 när vårt barn var ca 6 månader.

Dr Brown! Otrolig skillnad på vår pojk efter att testat med calma och ngn mam-flaska.
 
Men angående att din dotter inte verkar nöjd så är det en tillökningsfas kring 3 - 4 månaders ålder då barnet "beställer" mer mjölk :). För oss tog det någon vecka eller två, sedan hade min mjölkproduktion anpassat sig och då undvek vi att flaskmata då så mina bröst skulle komma ikapp med produktionen. Nu verkar det vara en till sådan fas på gång igen men eftersom jag trappar ner på amningen nu så får flaskan rycka in oftare istället :D.

Jag tänkte också att det var en tillökningsfas, men hennes missnöje mer ökar och ökar.. Så känner mig osäker på om det helt enkelt är så att mjölken inte räcker till längre.
Sen vore det onekligen skönt om hon kunde ta flaska ibland så jag iaf ibland kan göra "utflykter" som är längre än några minuter.
 
Tack för alla svar!

Vi testade mam. Hon var inte imponerad.. Hon såg ungefär ut som "really? Ni fattade inte vinken med förra flaskan?" Och tog i ännu med när hon sjöng ut sitt missnöje.

Men vi får testa igen. Kanske är det ersättningen som hon inte gillar...
 
Jag tänkte också att det var en tillökningsfas, men hennes missnöje mer ökar och ökar.. Så känner mig osäker på om det helt enkelt är så att mjölken inte räcker till längre.
Sen vore det onekligen skönt om hon kunde ta flaska ibland så jag iaf ibland kan göra "utflykter" som är längre än några minuter.
Att delamma har varit toppen för oss! Just att inte vara låst alla timmar om dygnet och att pappa också kan ta upp och ge mat nattetid är guld värt så jag förstår verkligen att ni vill att flaskan ska funka igen! :)

Har du testat att pumpa och se om det ökar intresset för flaskan? Det funkade för oss och sedan kunde vi köra med ersättning också. Vi började med Semper de första veckorna men bytte sedan till Hipp (lillan accepterade båda men vi tyckte att magen blev lite bättre med Hipp).
 
Tack för alla svar!

Vi testade mam. Hon var inte imponerad.. Hon såg ungefär ut som "really? Ni fattade inte vinken med förra flaskan?" Och tog i ännu med när hon sjöng ut sitt missnöje.

Men vi får testa igen. Kanske är det ersättningen som hon inte gillar...

Vilken ersättning ger ni? Vissa ersättningar både luktar och smakar ju verkligen skit.
 
Kanske är det ersättningen som hon inte gillar...

Mina empiriska studier placerar ersättningarna i följande ordning när det gäller smak: Hipp, NAN (jag har smakat PRO och Sensitive) och sist Baby Semp. Eller, klart sist är de mjölkfria (typ Althera), men det ska ni förhoppningsvis slippa.
 
Tack för alla svar!

Vi testade mam. Hon var inte imponerad.. Hon såg ungefär ut som "really? Ni fattade inte vinken med förra flaskan?" Och tog i ännu med när hon sjöng ut sitt missnöje.

Men vi får testa igen. Kanske är det ersättningen som hon inte gillar...
Provat att ge urpumpad bröstmjölk i flaska? Och därefter att blanda ersättning och bröstmjölk?
 
Mina empiriska studier placerar ersättningarna i följande ordning när det gäller smak: Hipp, NAN (jag har smakat PRO och Sensitive) och sist Baby Semp. Eller, klart sist är de mjölkfria (typ Althera), men det ska ni förhoppningsvis slippa.

Min (när han fortfarande kunde tänka sig flaska) rangordnar NAN, Semper, Hipp = oätbart
 
Äter bebis eller ligger den mkt och snuttar för närhet?

Om du är frisk och inte gravid är det väldigt, om inte extremt, ovanligt att mjölken minskar. Så länge du ammar på minsta signal kommer mjölkmängden anpassa sig efter bebis behov. Plus att amning är mycket mer än mat.

Om du vill effektivisera amningsstunderna kan du läsa på lite om aktiv amning, och framförallt bröstkompressioner. Det här blogginlägget är bra, och de flesta knepen funkar fortfarande på en fyramånaders.
 
Vi matade delvis med flaska när dottern var liten och hade också problem en period med att hon vägrade. Efter tips från buke började vi kolla temperaturen lite noggrannare och det visade sig att hon vägrade dricka ersättning som var kallare än 37 grader. Varje gång vi kollade temperaturen på handleden var den 35 grader och ungen bara skrek.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 304
Småbarn Matsituationerna har börjat bli väldigt tråkiga med vår son som nyss fyllt ett år. När vi introducerade mat började vi ge pure som han...
2
Svar
24
· Visningar
2 653
Senast: Lazy Lady
·
Gravid - 1år Min 6 månaders har blivit så himla trög i magen nu sedan vi börjat med mat :down: Hon tycker det är spännande och vill gärna ha, men vi...
Svar
15
· Visningar
1 031
Senast: lil-sis
·
Småbarn Jag fick mitt första barn i november -18 och har varit mammaledig sedan dess. Jag och min man har hittills varit hemma hela denna tid...
2
Svar
23
· Visningar
4 201
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp