Bra kattsand

Sv: Bra kattsand

EverClean hade jag av och till för flera år sedan, då jag som värst testade runt bland olika kattsander. Nu - även om man skulle ha råd, så lägger jag inte så mycket pengar på kattsand. Känns som en personlig princip, så mycket ska de inte ta betalt för kattsand, det stödjer inte jag - dvs köper den inte (bojkottar istället). Senaste två åren har jag haft mest Pussi kompakt och även Eldorados mikrosand. Aldrig frångått klumpgörande lersander under åren, inte nu heller. Nu senast köpte jag en säck Katty kattströ igen (ingick i "testmaterialet" tidigare) och det som slog mig den här gången var lukten. Den är bra på att hålla lukt borta! Nu kanske det blir Katty istället här.Trots att den är grovkornig till skillnad mot de andra två. Men även om finkornig föredrages i kattgänget så har de varit vana vid byten, så Katty kattströ går bra det också. :)
 
Sv: Bra kattsand

Pussi är riktigt bra. EverClean är visserligen lite, lite bättre men överpriset gör att jag helt klart föredrar Pussi.

Jag har även använt kiselkristaller och de är överlägset bäst på att kapsla in lukt men de är också dyra och måste bytas ut iaf en gång i månaden och när man väl börjar röra i kristallerna... :eek: då är det bara att hålla andan och springa ut med eländet fort som satan.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Senaste tiden tycker jag att jag har börjat lukta illa så fort oavsett hur ofta jag duschar. Svettas inte mer men svetten luktar...
Svar
15
· Visningar
894
Senast: tuaphua
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 591
Senast: cirkus
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
996
Senast: mily
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
9 867
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Var ska vi resa? Eller göra?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Ulvlek

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp