Bra matta då man har hund.

Bubble

Trådstartare
Ja vad ska man egentligen ha för matta då man har en hund som hårar mycket?
Just nu har jag en svart med kort lugg men jag får dammsuga den varje dag för att den ska hålla sig någorlunda fin den drar verkligen åt sig hundhår..

Försöker hitta en ny till vardagsrummet och en till köket.

I köket funderar jag på någon som är lite "plastig" eller hur jag ska förklara det. Ska vara under matbordet.

I vardagsrummet hade jag helst velat ha en ryamatta men det kanske bara är att glömma. Men en som är mjuk och skön att gå på och lättstädad, finns det? :P

Tips? :)
 
:DStrunta i matta och skaffa fårskinnstofflor...?

Nä, skämt åsido. Kanske en sån matta som en bekant har, som är hälften plastmatta och hälften trasmatta? Ja, alltså blandat material.
 
Pappelinamattor är grejen! Mjuka och sköna att gå på - check. Lättstädade - check! Inte de billigaste plastmattorna, men de är värd varenda krona.
 
Jag kör på vanliga tunna mattor från typ Rusta med gummerad baksida. Mjuk och skön vette sjutton, visst i jämförelse med golvet men de är som sagt rätt tunna. Lättstädade dock ett varv med dammsugaren och se ser ut som nya. Mattor i samma färg som hunden underlättar också :angel:
 
Jag har ullmattor, persiska, äääääälskar dem! Riktigt lätta att hålla rena med dammsugaren, trots hårande schäfer och två katter och papegojor.
Köket har jag trasmattor, lätta att lägga intvättmaskinen.
 
Jag har ryamattor, trots hund… Så länge man inte är så äckelmagad går det jättebra :D Man får bort det som syns med dammsugaren, men först när man vänder den upp-och-ner inser man hur mycket skit som samlas i den där, som säkert legat där i evigheter...

Men det ser åtminstone rent ut :D

Tillägg: Jag har en ganska ljus, melered matta i vitt och beige, och mörkbrun, medelstor hund. I kombination med mattvätt går det alldeles utmärkt :)
 

Liknande trådar

Hemmet Hittade en gammal tråd från 2008 på ämnet, men tänkte att jag skulle be om lite mer uppdaterade tips. Kanske vet ni någon specifik...
Svar
14
· Visningar
799
Senast: machafuko
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 190
Senast: geting
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 270
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 314
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp