Bra övningar?:)

Nadja2000

Trådstartare
Hej, jag behöver tips,idéer och tankar om hur jag lätt kan bygga muskler på mitt Varmblodssto..! Hon kan inte så jätte mycket är en sådan häst man måste börja om från början med! Trava gör hon på kommandon, galloppen har vi svårt med hon kan ta gallopp fattningar men det tar en tid vill jag säga hon bara liksom springer jätte fort i trav och när hon väl vill galoppera så fortsätter jag driva men hon saktar av ändå!? Jag behöver hjälp, idéer och tips! Och några bra övningar man kan göra för att både stärka muskler och träna på gallopp fattningarna! Alla tips som ni vet vore bra :)Med vänlig hälsning
 
Är det nära till backar så kan ni ju t
rida upp och ner då tränar du musklerna. Även att longera, gå eller vad man nu vill göra över några bommar. Och gå, rid på lite terräng mark t.ex. i skogen (bredvid stigen) eller i sand då dem måste jobba.

Har själv haft detta problem med min travare.
Samla traven sätt dig ner och smacka. Ökar hon traven så lägg en volt och gör om och om tills hon galopperar. Det kan vara så att i början kanske hon bara galopperar på raka sträckor då hon kanske inte orkar hålla i galoppen i svängarna( det gjorde inte min heller. Vi börja med att galoppera lite mindre raka sträckor med mycket beröm. ) det kan ta ett tag och se lite skrangligt ut i början men när hon väl förstår så kommer det gå galant :)
 
bommar är jätte bra, börja försiktigt och när du ser att styrkan börjar komma höj en bom i en tre serie. Mer styrka-höj nästa bom och senare ev korta avstånden så hon får lyfta både ben, mage och rygg. Sen backar och fattningar, det stärker enormt. Fördelen med att arbeta med bommar tycker jag:bump:är att det inte blir drag kamp med de heta hästarna.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Lager
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 838
Träning Hej! Var kan jag hitta info om igångsättning sv häst som stått av olika anledningar? Vill gärna ha ett schema för träning där hästen...
Svar
13
· Visningar
1 312
Senast: Mia_R
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
1 929
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp