Bra skoning

the_connemara

Trådstartare
Självklart finns det tusen aspekter att ta hänsyn till men jag undrar över en för enkelhetens skull (= det enda jag själv kan se på min hästs hovar :o). Om hovarna ser i princip lika fina ut efter 7 veckor som när de är nyskodda (utan att de växer superdåligt) året runt, beror det på att hoven verkats i en bra balans då? Är det alltid liktydigt med "bra" eller kan balansen vara bra men något annat helt åt helvete?

Med fina menar jag att hovarna inte växer utanför skon, att skorna glappar eller hänger på en trekvart, är supersnedslitna o liknande.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! varnar för låååååångt inlägg men behöver lite "Push" just nu... Har haft ett uppehåll från att vara hästägare på några år men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
14 649
Senast: fijja
·
Hästvård Jag vet inte hur jag ska göra så jag skriver här och hoppas på lite bra svar. Jag har en jätte skicklig hovis som jobbat som klinik...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 807
Senast: kryddan
·
Hästvård Har ägt min häst i 2,½ år och han har hela tiden haft superhovar, tills att jag bytade hovslagare i höstas, sedan har det bara gått...
Svar
7
· Visningar
1 695
Senast: axel
·
Hästvård Pålle fick nya skor i går. Kom gärna med synpunkter, tips osv! Bakgrund: 10-årigt kallblod, Rids mest i dressyr, men även hoppning och...
2
Svar
36
· Visningar
5 203
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp