Bra skor att gå i med liten budget....

AgentCarter

Trådstartare
Jag skulle behöva ett par nya skor till "promenader" (aka mest till jobbet där vi står på benen största delen av dagen).
Jag har problem med att fötterna gärna vinklar sig inåt, har visserligen ilägg men är alltid bra med skor som inte är byggda för tvärtom ;)
Problemet är väl budgeten, egentligen har jag ingenting att lägga ut på skor men min rygg är jävligt sur ;)
Jag vill undvika att lägga mer en fumhundra kronor, vet att det kan bli svårt men något borde det väl kunna finnas?
 
Det är svårt med skor för ofta är det specifika modeller hos de olika fabrikaten som funkar bra.
Jag skulle nog råda dig att knata iväg till en sportaffär och be om hjälp att hitta något. De brukar inte ta illa upp om man ber dem börja på reahyllan. Sen kan du ju alltid prova fullprisskorna också och "gå hem och fundera på saken" (eller "överlägga med bankkontot" eller nåt...). De vet att bra skor kostar, de tar inte illa upp.
 
Jobbar i branschen och tror att det är svårt att hitta vettiga skor i den prisklassen tyvärr.
Möjligen 1-2 år gamla skor från utländska internetgrossister, där brukar prisdumpningen vara rätt rejäl. @Kethets
 
Ta reda på vad du behöver, sedan kan du kanske söka fonder för det? Vet att någon fick fondbidrag för ett par specialanpassade skor :)
 
@Kethets Förresten finns det inga skor, mig veterligen, som kompenserar för supination ("byggda för tvärtom").
Däremot bör du ha en sko med lagom mycket pronationsstöd med hänsyn till dina inlägg.
 
Fast hur vet man att det är bra skor?

De hade "big brand names" och de modeller jag brukar ha till mina krångliga fötter (normalpris ca 1500kr, nu 700kr). Ingen förutom du vet ju om skorna fungerar men jag skulle definitivt kolla där.

Sedan kan du ju som @ameo sa gå till en sportbutik (de har viss hjälp på Stadium Outlet men inget löpband eller kamera) och få hjälp med vilka modeller som kan passa.
 
Jag skulle behöva ett par nya skor till "promenader" (aka mest till jobbet där vi står på benen största delen av dagen).
Jag har problem med att fötterna gärna vinklar sig inåt, har visserligen ilägg men är alltid bra med skor som inte är byggda för tvärtom ;)
Problemet är väl budgeten, egentligen har jag ingenting att lägga ut på skor men min rygg är jävligt sur ;)
Jag vill undvika att lägga mer en fumhundra kronor, vet att det kan bli svårt men något borde det väl kunna finnas?

Kolla ifall ditt jobb har skobidrag, för är man beroende av skor i arbetet så bör det finns någon form av bidrag eller att arbetsgivaren ska stå för kostnaden.
Det har mitt jobb, och är det så att man har problem med fötterna så att resten av kroppen får problem av felaktiga skor så kan man få läkarintyg och därmed få ännu bättre skor.
Jag tror att vi har två olika skor som är gratis, sedan typ tio olika till där man får någon eller några hundralappars avdrag på lönen.
Eller om du kan använda ett eventuellt friskvårdsbidrag till nya skor.
 
Kolla ifall ditt jobb har skobidrag, för är man beroende av skor i arbetet så bör det finns någon form av bidrag eller att arbetsgivaren ska stå för kostnaden.
Det har mitt jobb, och är det så att man har problem med fötterna så att resten av kroppen får problem av felaktiga skor så kan man få läkarintyg och därmed få ännu bättre skor.
Jag tror att vi har två olika skor som är gratis, sedan typ tio olika till där man får någon eller några hundralappars avdrag på lönen.
Eller om du kan använda ett eventuellt friskvårdsbidrag till nya skor.
Det har jag inte
 
Jag skulle behöva ett par nya skor till "promenader" (aka mest till jobbet där vi står på benen största delen av dagen).
Jag har problem med att fötterna gärna vinklar sig inåt, har visserligen ilägg men är alltid bra med skor som inte är byggda för tvärtom ;)
Problemet är väl budgeten, egentligen har jag ingenting att lägga ut på skor men min rygg är jävligt sur ;)
Jag vill undvika att lägga mer en fumhundra kronor, vet att det kan bli svårt men något borde det väl kunna finnas?
Stadium outlet! Köpte två par för 300 :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 984
Senast: tuaphua
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 498
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 231
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 317
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp