Bukefalos 28 år!

duvan84

Trådstartare
Hej
Skulle vilja ta reda på om mitt varmblods sto (Gogo Girl 2005) har en bra stam att avla på? Har funderingar på att betäcka henne och isf vilken hingst skulle kunna passa? :)
 
Senast ändrad:
Sv: Bra stam?

Ostartad häst förutom premielopp och inga resultat. 92 i avelsindex, en avkomma som inte gått premielopp som tvååring. Ej heller kvalad än.
Din hästs mamma har lämnat tre till avkommor som kommit till start och verkar ha ok resultat. Mamman själv verkar inte ha några egna prestationer.

Turbo Thrust är en bra hingst, men är dock gammal i aveln.

Jag skulle inte avla på ditt sto om jag ägde henne själv. Jag skulle heller inte vara intresserad av att köpa en avkomma för någon summa pengar att tala om.

Det kostar så pass att betäcka och föda upp, och när det är osäker kvalitet på stoet känns det inte värt det.
Lägger du lika mycket pengar på att köpa en ettåring någon annanstans så kan du få något bra för de pengarna.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 147
Senast: Anon89
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 057
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
805
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 517
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp