Bukefalos 28 år!

Bra utekläder för barn som inte kan gå?

Mitten

Trådstartare
Ja, nu är det svårt. Vinteroverallen är för varm, men Elina går ju inte än och sitter på kalla marken. Nu vill hon ju vara i sandlådan och så med de andra barnen. Jag skulle vilja ha nån slags overall men inte med så mycket foder, så jag kan packa på nederdelen lite utan att hon blir supervarm på hela kroppen.
Känner mig pinsamt oinformerad! Såg på Pop-hemsidan att de har något som heter vindoverall, är det något sådant jag bör ha?

Jag är ute efter något som finns i stl 74, då. Tips? Hur går era klädda?
 
Sv: Bra utekläder för barn som inte kan gå?

Fleccefodrade regnställ tycker jag är helt suveräna, fråga är o mdet finns i så små storlekar, annars funkar det ju med vanliga regnbyxor och sen fleccebyxor under, då kan man ju klä på så mycket som det behövs.
 
Sv: Bra utekläder för barn som inte kan gå?

Min dotter har överdragsbyxor från PoP. Vindtäta, näst intill vattentäta och väldigt smidiga. När det är torrt ute har hon vanliga fleecebyxor som överdragsbyxor.
 
Sv: Bra utekläder för barn som inte kan gå?

Är det kanske smartare att köpa byxor + överdel? Just så att man kan klä lite tjockare nertill där de sitter direkt på marken?

Jag har ju ett regnställ, med såna byxor med hängslen, men de är helt ofodrade. I teorin kanske man skall ha vanliga kläder + fleecebyxor (?) under och sedan regnställ?
 
Sv: Bra utekläder för barn som inte kan gå?

Ja självklart kan du ha det! På dagis har Fredrik fleccefodrat regnställ, sen även ofodrat regnställ, fleccebyxor i lådan och en del andra extra kläder. Så man kan variera lite efter vad som är torrt och vad som fungerar just för stunden. Hemma har vi förutom det som finns på dagis, även tunna termobyxor som han har ibland, helt beroende på vad vi ska göra och hur det är ute.
 
Sv: Bra utekläder för barn som inte kan gå?

Då kanske jag ger mig iväg och köper fleeceunderställ imorgon :) Tur att Buke finns att fråga om råd! Hur skulle jag annars hitta rätt i den här djungeln?

Känns ju fånigt att köpa en till overall som hon kan ha någon månad bara innan DEN blir för varm ...
 
Sv: Bra utekläder för barn som inte kan gå?

Jag gillade overaller med galon i rumpan och på benen, perfekt glipfritt för mina som satt eller låg i vattenpölar hela tiden. Du köper så stor att den kan användas nästa säsong också.

Kanonbra på dagis så barnen slipper galonisar utanpå overallen, det är himla bökigt inte minst vid blöjbyten.

Ett märke är "Lassie".
4607323208.jpg


Mina var köpta secondhand på Tradera och i Norge.
 
Sv: Bra utekläder för barn som inte kan gå?

Bra tråd!
Letar också efter något sånt.
Isak är ju med ute när vi är ute och vill inte sitta i vagnen och glo hela tiden
 
Sv: Bra utekläder för barn som inte kan gå?

Fleccefodrade regnställ tycker jag är helt suveräna, fråga är o mdet finns i så små storlekar, annars funkar det ju med vanliga regnbyxor och sen fleccebyxor under, då kan man ju klä på så mycket som det behövs.

Jo det finns.
Sett det på en känd barnvarukedja
 
Sv: Bra utekläder för barn som inte kan gå?

Jag tog mig till PoP igår, handlade ett par utebyxor med hängslen. Sen tänkte jag packa på underställ och fleecebyxor :). På överdelen har jag en jacka med uttagbart fleecefoder som jag hade innan. Det här känns bättre än overallen, man kan ta av ett lager på överkroppen men behålla på underkroppen som har markkontakt.
Skall ut och prova det när lillsnorpan vaknat.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp