Bra vardagsridbyxor?

Jag har också kingsland ridtights, och även jag bor i mina :D Köpte dem för runt en femhundring.
Men jag är lång, och tycker de är lagom i längden för mig. Kan tänka mig att de kan bli långa då om man är ganska kort? Fast jag vet inte hur mycket kortare de blir om man går ner i storlek iofs.

TS: Åk till börjes och prova! Jag tycker de har bättre budgetbyxor än hööks. Eller rättare sagt, lägre pris men inte sämre kvalitet. Hööks är för dyra på sina ridbyxor tycker jag, de är inte "bra nog" för priserna. Förutom Hahn, de är guld, men är ju inte helskodda.

Intressant då mina är jättekorta i benen, slutar typ på halva vaden trots stl L till mina 169cm... Men annars håller jag med om att priset på Börjes motsvarar kvaliteten bättre än Hööks.
 
Har blivit kär i Spooks helskodda med grip. Så smidiga! Verkar vara bra kvalite också. Förr slet jag på mindre bekväma ridbyxor hemma men jag har tröttnat på det. Irriterar mig bara på dåliga klädesplagg o det sabbar nöjet.
 
Har inte använt ridbyxor på väldigt länge, och insåg så sent som idag att de par jag har liggande hemma nu (med något ytterst undantag) är i storlek 32 - 34 och köpta för en sisådär 4-8 år sedan = Jag kommer inte i de längre. Alls. :grin:
Därför behöver jag nu några nya par! Men jag har inte den blekaste aning om vad som finns på marknaden nu för tiden.
Pikeur känner jag i allra högsta grad till, men de är tyvärr väl dyra som "vardagsbyxor" anser jag.
Det jag söker:
- Riktigt korta ben - Innerbenslängd +/- 70 cm.
- Hög midja.
- Helskoning.
- "Klassiska" färger som beige, brun, grå eller marin.
- Maxpris kring 800 kr/paret.
Vad använder du när du rider, istället för ridbyxor? :)
 
Jag är sugen på att hitta ett par ridtights. Använder ju gymtightsen till bra mycket mer saker sagt träna i och dom är ju väldigt bekväma så det känns som jag kan gilla det. Finns ett par på Horze som ser väldigt trevliga ut men vet inte om jag vågar beställa utan att prova först.
 
Köpte ett par från Horze i höstas som jag verkligen gillar! ”Grand Prix” heter modellen och den är helskodd med silikon. Priset ligger strax över 800 kr. Bra i längden (jag är 1,60) och riktigt trevligt material som upplevs lite vattenavvisande, mudd nertill. Rymliga i modellen så det är inga problem med underställ nu när det är kallt. Har blivit ett par riktiga favoriter! :love: Finns i svart, vitt, marin och brunt.
 
Har några olika ridbyxor hemma, men det slutar alltid med att jag använder Pikeur. Jag försöker tänka lite budget och köper från Hööks, men blir som aldrig lika nöjd med dom. Så jag köper hellre de dyrare och har färre par.
 
Har blivit kär i Spooks helskodda med grip. Så smidiga! Verkar vara bra kvalite också. Förr slet jag på mindre bekväma ridbyxor hemma men jag har tröttnat på det. Irriterar mig bara på dåliga klädesplagg o det sabbar nöjet.

Jag har varit sugen på att prova Spooks men tycker inte bilderna ger intryck av att de har hög midja? Jag har precis som TS gärna hög midja på ridbyxor.
 
Jag har massor med olika ridbyxor av diverse märken (hööks, börjes, horze, kyraK, men jag har upptäckt att jag helst använder mina pikeur. Eller mina fantastiska covalliero marino i softshell! :heart
Har ett par vanliga covalliero marino också, och älskar att materialet är lite vatten- och smutsavstötande. Välbehövligt liksom, har precis köpt ett par vita också inför tävlingssäsongen.

Jag köper nästan uteslutande Covalliero senaste åren - helt suveräna byxor :)

TS: finns i många olika modeller med muddar och siliconpluppar i sitsen (finns även ridtights samma). Slitstarka, snygga och SÅ bekväma. Blir heller inte smutsiga lätt precis som @Marvin nämnt - materialen är fantastiska både gällande det samt andas osv! Har både softshell, tights och vanliga. Softshellen har jag inte ens underställ under i minusgrader om det inte är kallare än -10 typ. - man fryser inte ändå samtidigt som de är lika smidiga och lätta som vilka andra ridbyxor som helst .

Jag köper mina på Granngården som är ÅF till Charlies för dessa).
Lite dyrare än 800 kr dock generellt - men inte mycket - runt tusenlappen. Skulle rekommendera dem 1000 ggr om jämfört med Hööks utbud .
 
Senast ändrad:
Jag köper nästan uteslutande Covalliero senaste åren - helt suveräna byxor :)

TS: finns i många olika modeller med muddar och siliconpluppar i sitsen (finns även ridtights samma). Slitstarka, snygga och SÅ bekväma. Blir heller inte smutsiga lätt precis som @Marvin nämnt - materialen är fantastiska både gällande det samt andas osv! Har både softshell, tights och vanliga. Softshellen har jag inte ens underställ under i minusgrader om det inte är kallare än -10 typ. - man fryser inte ändå samtidigt som de är lika smidiga och lätta som vilka andra ridbyxor som helst .

Jag köper mina på Granngården som är ÅF till Charlies för dessa).
Lite dyrare än 800 kr dock generellt - men inte mycket - runt tusenlappen. Skulle rekommendera dem 1000 ggr om jämfört med Hööks utbud .
Håller med, de håller bra kvalitet.
 

Liknande trådar

Utrustning så nu måste jag komplettera garderoben under hösten. Förslag på prisvärda kläder med god funktion och som ser hyfsade ut mottages...
2
Svar
22
· Visningar
2 303
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp