Bravecto, fästingmedel till katt.

Chuckcharles

Trådstartare
Hej kära kattägare.
Nu är sommaren här och min innekatt vill börja gå ut i det fina vädret, men hon är tyvärr väldigt utsatt för fästingar.
Jag pratade med min veterinär och han skrev ut Bravecto till min lilla katt.

Och nu till frågan; Är det någon som har erfarenhet av detta medel?
Hittar inte mycket på internet då det är relativt nytt.
Jag skulle verkligen uppskatta era erfarenheter kring detta om det finns någon som provat detta på sina katter.
 
Tack för era svar. Känns betryggande. Men jag fick ytterligare en liten fundering.. Med detta fästingmedel så måste ju fästingen bita djuret för att dö, måste man då plocka bort de döda fästingarna eller trillar de av?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag har länge varit otroligt sugen på en katt nu. Haft det hela livet fram tills för några år sedan. Jag bor litet, 25 kvm. Men har...
Svar
4
· Visningar
756
Senast: cowgirl81
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Katthälsa Hej! Min katt Freja utreds just nu för allergi. Har en bra dialog med vet. Hon har lämnat två blodprover, ett för foder och ett för...
Svar
10
· Visningar
1 097
Senast: Glimra
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp