Breeders 2017

Stort tack allihopa!! :heart Känner mig fortfarande överväldigad över att vi gått till final! Ska lära oss nytt program och hålla nerverna i styr igen (det här med gångartsbedömning är inte min styrka, jag som aldrig är nervös vanligtvis). Och så ska vi såklart njuta av att få rida där igen på lördag :heart .

Stort grattis @Fenestra! :D @Charlotte1975 Du har en mycket fin unghäst!

@Pontevecchio Ja var väldigt många Connaisseur-avkommor! Inte hunnit räkna på det själv men hörde någon nämna att det var drygt 10% av hans avkommor som lyckats kvala hit i år, stämmer det så är det himla bra på en ynka årgång! Kan hoppas ägaren får igenom det hon övervägt med att ha honom tillgänglig på fryst i Europa. Han verkar passa det svenska stomaterialet bra :love:

Plus en i fälttävlan också!
 
Stort tack allihopa!! :heart Känner mig fortfarande överväldigad över att vi gått till final! Ska lära oss nytt program och hålla nerverna i styr igen (det här med gångartsbedömning är inte min styrka, jag som aldrig är nervös vanligtvis). Och så ska vi såklart njuta av att få rida där igen på lördag :heart .

Stort grattis @Fenestra! :D @Charlotte1975 Du har en mycket fin unghäst!

@Pontevecchio Ja var väldigt många Connaisseur-avkommor! Inte hunnit räkna på det själv men hörde någon nämna att det var drygt 10% av hans avkommor som lyckats kvala hit i år, stämmer det så är det himla bra på en ynka årgång! Kan hoppas ägaren får igenom det hon övervägt med att ha honom tillgänglig på fryst i Europa. Han verkar passa det svenska stomaterialet bra :love:
Lycka till på lördag:):):)
 
Idag följer jag 4åringarna via webben, hejar lite extra på en bekants uppfödning, Donna June, vi var nog alla eniga om att det var en stjärna redan från födseln! Och det har hon verkligen levt upp till hittills. Hoppas den håller sig på mattan och det går vägen idag för dom :up:
 
Idag följer jag 4åringarna via webben, hejar lite extra på en bekants uppfödning, Donna June, vi var nog alla eniga om att det var en stjärna redan från födseln! Och det har hon verkligen levt upp till hittills. Hoppas den håller sig på mattan och det går vägen idag för dom :up:
Gillade Donna June väldigt mkt och tyckte sen fick snålt med poäng.
Skywalker va fantastiskt fin och förtjänade sina poäng. Swedish Diamond är en av mina stora favoriter sen innan.
Såg Springbank 2 gå banvisning efter dagens klasser och vilken häst.:love:
Framridningen för 3 åringarna innan banvisning var bland de mest kaosartade jag sett. Crawfordhallen var full med hästar minst 20 st blandade dressyr och hopp. Många ville longera och en häst reste sig och gick omkull och kom lös och skena runt. Detta bland ett gäng 3 åriga hingstar.:nailbiting:
 
Jag såg alla 4-åringar på plats idag, Skywalker och Swedish Diamond jättefina men jag missade hur Shizeido kunde få så högt, tyckte inte han var så mycket bättre än många andra. Men mitt fokus drev iväg lite just då och när jag väl tittade tittade jag mest på Conde Nord. De sista tre finalplatserna hade jag kunnat byta ut mot Amarone YL, Intuition OC och Donna June men håller samtidigt med om de kommentarerna som domaren gav på dem. Bondora hade väldigt fina bakben i traven :love:. Hoppades lite på att Foxhill skulle hamna innanför också, dels eftersom det hade varit kul med en Floricello och dels för att han fick kommentarer om kort form, hade varit intressant att se om det sett annorlunda ut med Charlotte.
 
Riksstona ligger fortfarande inte uppe, bara de tre sista och finalringen.
För vår del var det stolpe ut eller nej snedträff tom för vår gula.
Hon var superspänd och jättetrött.. Det hade kommit en hagelskur när de körde från uppstallningen och hästen blev livrädd, gick inte att lasta ut direkt under haglandet och när hon väl kom av var hon dyblöt och skakade som ett asplöv.. Hon vill inte ta kontakt och backade liksom av och blev kort. MEN hon har skött sig expemplariskt i övrigt och hon gick faktiskt in och visade sina tre gångarter även om inte så väl just idag.

Vår stora donna gick bättre, hon tog en åttonde placering i finalen och kammade hem en nia på sin trav.. Sen var hon supertaggad och blev låst och lite överilad i skritt och galoppen. Tänk om alla höga poäng kunde komma samtidigt ngn gång :D

Jag är supernöjd med hur våra hästar har tagit allt omkring och att de båda försökt göra så gott de kan på banan!
22255040_1425920004124560_8932430783309167874_o.jpg
 
Riksstona ligger fortfarande inte uppe, bara de tre sista och finalringen.
För vår del var det stolpe ut eller nej snedträff tom för vår gula.
Hon var superspänd och jättetrött.. Det hade kommit en hagelskur när de körde från uppstallningen och hästen blev livrädd, gick inte att lasta ut direkt under haglandet och när hon väl kom av var hon dyblöt och skakade som ett asplöv.. Hon vill inte ta kontakt och backade liksom av och blev kort. MEN hon har skött sig expemplariskt i övrigt och hon gick faktiskt in och visade sina tre gångarter även om inte så väl just idag.

Vår stora donna gick bättre, hon tog en åttonde placering i finalen och kammade hem en nia på sin trav.. Sen var hon supertaggad och blev låst och lite överilad i skritt och galoppen. Tänk om alla höga poäng kunde komma samtidigt ngn gång :D

Jag är supernöjd med hur våra hästar har tagit allt omkring och att de båda försökt göra så gott de kan på banan!
22255040_1425920004124560_8932430783309167874_o.jpg

Tuschomie var så himla fin! Jag spekuöerade lite i hur länge/långt ni vill tävla henne innan hon betäcka?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp