Brukar fastighetsägare tömma värmesystemet på vatten?

Rosett

Trådstartare
Här om dagen började det skvala vatten. Det rann ner genom ledningarna som går till elementen, höll på i några minuter. :eek: Aldrig varit med om det förut. Har detta hänt hos er någon gång?
Brukar hyresvärdar tömma värmeledningarna ibland? :confused:
 
Det är säkert inget konstigt. Vissa underhåll av systemet kanske kräver att man tömmer ut vattnet?
Vi bor i villa och jag tror nog bara vi tömt systemet när vi bytt uppvärmningsmetod.
 
Vi tömde vårt förra året när elementen skulle renoveras och ett av dem skulle tas bort.

Det kan nog tömmas om glykol halten behöver ändras också (vi hade väldigt hög halt i vårt då föregående ägare lät huset stå i tre år utan värme, men jag tvivlar ju på att det görs särskilt ofta).
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 603
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 131
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 644
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 075
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp