Brukar hankatter jag honkatter?

fejko

Trådstartare
Har två kastrerade katten en hankatt och en honkatt. De har totalt olika pesonlighet. Hankatten är väldigt trygg och en riktig livsnjutare medan honan är liten o förskrämd och vill helst vara inne i huset. De är båda stallkatter. Hankatten är väldigt kelig och snäll men ibland får han för sig att jaga honkatten med spring och fräsande som följd. Hon verkar lite rädd för honom och han ligger ibland och lurpassar på henne.

Är detta normalt beteende och har det med någon slags parningabeteende att göra?

Vi tar in honkatten ibland och det är rena julafton för henne men vi kan inte göra det för ofta eftersom jag är ordentligt allergisk.
 
Här jagas det hej vilt men det är både honan och hanen som jagar varandra. Har inget med parning att göra, de leker med jakt och brottas som galningar 😂
Ligga och lurpassa är en stor favorit som alla tre ägnar sig åt.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 235
Senast: Migo
·
Övr. Katt Vi har en honkatt, ca 3 år, steriliserad. Hon har förut varit yngsta katten och väldigt bra kompis med den äldre hankatten samt funkat...
Svar
0
· Visningar
800
Senast: maria_b
·
Övr. Katt Vad tusan ska jag göra :( Min sambo och hans barn har 2 katter som de skaffade precis innan jag kom in i bilden. 2 vanliga helsvarta...
Svar
13
· Visningar
1 708
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Jag har två stycken 2-åriga kastrerade katter, en hane och en hona. Honan är liten och tunn och väldigt "kattig", dvs hon gör som hon...
Svar
1
· Visningar
783
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp