Bruksprov SWB 2015

Gabby_Ossi

Trådstartare
Peliminära startlistor till Rådgivande Bedömning kom ju ut idag så nu tycker jag det är dags att börja skvallra inför nästa års Bruksprov :angel:

Såå, någon som har några heta tips på vad vi kan förvänta oss få se på Bruks i år? Vad tror ni om hingstarna som är anmälda till Rådgivande, någon ni hoppas extra på?

Kanske någon som till och med satsar på att visa eget? :banana:
 
Spännande! Jag tycker det vore roligt att se en Chirlon-son rekommenderas vidare, den som skall visas var ju ue. Camaro M så någon gångartshingst är den väl troligtvis inte dock.
Likaså hoppas jag på någon Floricello-son till bruks, skulle kunna vara intressant för stoägarna med tanke på faderns framgångar.

Hot Stone SPO har ju en riktigt fin stam, blir intressant att se om individen lever upp till den. Finns lite på youtube som ser trevligt ut men det är så svårt att bedöma utifrån lite show på lina.
 
Det verkar ju även ha handlats in en del hingstar i utlandet som kanske kan vara aktuella:
Hemmingsen har köpt en f.2012 e. Belissimo M - Rosari0
Haid-Bondegaards har köpt en f.2012 e. Krack C - Lorentin
Sedan vet jag att jag sett film på en hingst som jag tror var e. Detroit, kommer dock inte ihåg hos vem...
 
Ang hingstarna till rådgivande hoppas jag lite på Oban VH e. Floricello, den var ju väldigt fin som föl i alla fall!

Verkar även spännade med gulbruna Chrysanthemum e. Corporal VDL - Rebel Z, mamma Rölleka har placeringar i Svår hoppning.

Millegarnes Santiago blev ju 2a på 3-årschampionatet i år så den har ju i alla fall visat bra hoppning förut!
 
Det fanns ett par med intressant stam även om det inte var många med "nytt" blod. Har sett lite filmer på den e: Quaterback- Sack och gillar den, var även tvåa på riksföl om jag inte kommer ihåg helt fel.
Gillar även både Sir Bedo och Weltmeyer och vore spännande med en Weltmeyerhingst som inte är överbyggd så hoppas att den är fin.

Sen så måste jag säga att Chrysanthemum e. Corporal VDL - Rebel Z även låter spännande. Både pga färgen och mödernet. Corporal är också fin men han är rejält grov så hoppas att den är lite lättare i modellen än pappan.
 
Sen så måste jag säga att Chrysanthemum e. Corporal VDL - Rebel Z även låter spännande. Både pga färgen och mödernet. Corporal är också fin men han är rejält grov så hoppas att den är lite lättare i modellen än pappan.

Enligt min vän som känner uppfödaren är han stor och hoppar hus!
 
Tycker ni om stammen på nr.2 Find Damien ( Firenze-Angard-Le Mans xx)?

Har själv ägt hans mormor ( Benedictin), och har en egenuppfödd 1,5-åring undan henne, men med RP-hingst ;-) , så rent stammässigt äger jag hans moster.
 
På ägarnas hemsida står det att Axell Goldstein ska visas för bruksprov, men jag vet inte om det är ASVH:s som åsyftas.
Han är redan godkänd i danska palominoförbundet, och jag tror inte det finns nåt motsvarande i Sverige, nån som vet? För annars lär det ju vara för ASVH de ska visa.

Han är efter Warsteiner-Bernstein-Labrador.
 
Det fanns ett par med intressant stam även om det inte var många med "nytt" blod. Har sett lite filmer på den e: Quaterback- Sack och gillar den, var även tvåa på riksföl om jag inte kommer ihåg helt fel.
Gillar även både Sir Bedo och Weltmeyer och vore spännande med en Weltmeyerhingst som inte är överbyggd så hoppas att den är fin.

Sen så måste jag säga att Chrysanthemum e. Corporal VDL - Rebel Z även låter spännande. Både pga färgen och mödernet. Corporal är också fin men han är rejält grov så hoppas att den är lite lättare i modellen än pappan.

Måste korrigera mig själv. Menar förstås Weltman och inte Weltmeyer.
 
Nu är två första rådgivande i hamn, någon som var på plats och har något att säga om hingstarna?

Vidare rekommenderade Tenhult:

Devaux (SWB) - 12 e. Ampere - Corrado WL (Bruksprov 2016)
Shanti -12 e. Ampere - Samba Hit (Bruksprov 2016)
Don Juan (SWB) -13 e. Don Schufro - Master (Rådgivande 2015)
Amarula (SWB) -12 e. Bellagio - Amrial (Rådgivande 2015)
Klifton (SWB) -12 e. Floricello - Briar (Rådgivande 2015)
Gold Flash (SWB) -13 e. Floricello - Amiral (Rådgivande 2015 med förbehåll)
Touchdown (SWB) -12 e. Sir Oldenburg - Topaasch (Rådgivande 2015 med förbehåll)

Strömsholm:

Ferro DS (SWB) -11 e. Florencio I - Stedinger (Bruksprov 2015)
Canon VT (SWB) -12 e. Fantanst vd ZP - Contendro (Bruksprov 2016)
Tornado (SWB) -12 e. Tornesch - New Balance (Bruksprov 2016 med förbehåll)
Crysanthemum (SWB) -12 e. Corporal VDL - Rebel Z (Rådgivande 2015 alt Bruksprov 2016 med förbehåll)
Hot Stone SPO (SWB) -12 e. San Amour - First Wish (Rådgivande 2015 alt Bruksprov 2016 med förbehåll)
SkåneKingen (SWB) -13 e. Pessoa VDL - Cortez (Rådgivande 2015)
Lennox (SWB) -13 e. Weltman - Friendship (Rådgivande 2015)
Sir Goldenburg (SWB) -13 e. Sir Oldenburg - Heslegårds Star Light (Rådgivande 2015)
Zolo af Ekeby (SWB) -13 e. BH Zack - Don Gregory (Rådgivande 2015)
Captain Corinth (SWB) - 13 e. Cartier - Lovis Corinth (Rådgivande 2015)
Greystoke (SWB) -13 e. Corriendo Tau - Laptop (Rådgivande 2015)
Converse (SWB) -12 e. Converter II - Landor S (Rådgivande 2015 med förbehåll)
Sir Donnerix -12 e. Sir Oldenburg - Don Primero (Rådgivande 2015 med förbehåll)

Enligt fb-rapporter från Bollerup är Touchdown och Oban VH rekommenderade till Bruksprov och Balotelli och Harvard RAA rekommenderade tillbaka till Rådgivande såhärlångt...
 
Rekommenderade från Bollerup:

Sibelius (SWB) -07 e. Rosevelt - Prestige VDL (Bruksprov 2015 som prestationshingst)
Oban VH (SWB) -12 e. Floricello - De Niro (Bruksprov 2015 el 2016)
Touchdown (SWB) -12 e. Quaterback - Sack (Bruksprov 2015 el 2016)
Hektor (SWB) -12 e. Heartbeat - Beach Boy (Bruksprov 2015 el 2016)
Sensation Hästak (SWB) -11 e. Lill Cotte Hästak - Cardento (Uppfyller exteriöra grundkrav men ej visad i hoppning)
Bergsjöholms Valbonne (SWB) -13 e. BH Zack - Epson (Rådgivande 2015)
Balotelli (SWB) -12 e. Bellagio - Master (Rådgivande 2015)
Weyron (SWB) -12 e. Weltman - Sir Bedo (Rådgivande 2015)
CC Topp (SWB) -12 e. Camaro M - Irco Mena (Rådgivande 2015)
Harvard RAA (SWB) -12 e. Hofrat - Wolkentanz (Rådgivande 2015)
Taloubet Star RAA (SWB) -12 e. Taloubet K Z - Contendro (Rådgivande 2015)
Titaniumj BC (SWB) -12 e. Turmalin - Acacio (Rådgivande 2015)
 
Fler möjliga kandidater förresten:

Nyss kommit upp en ny blogg på Ridsports hemsida med en hingst som satsar mot Bruks, Grafstroom e. Florencio I - Gribaldi.

Blädde har ju en, Gamelus R, som är godkänd i AES och verkar även ha gjort något flerdagarsprov nu i höst, någon som vet om det finns planer att visa den på bruks här också?
 
Tittade på resultat från 70-dagars i Schlieckau, några svenska hingstar till start där:

Prince Nandor (SWB) e. Nintender - Dinard L fick 8,88 i Springbetonte Endnote, 9,17 i Springeanlage, så han behöver nog bara visas exteriört för att bli godkänd i SWB. Om det nu är planen.
Cornet's Diamond SN (SWB) e. Cornet Obolensky - Cuper klarade också gränsen för hoppning med 8,75 men han har under 5 på trav så tror inte han är direktkvalificerad då...
Don Diego (SWB) e. Zorro och Fidelity CC (SWB) e. Monte Bellini var också med men nådde inte över 8,33

Sedan var där en e. Namelus R med, vet inte om det är Bläddes Gamelus R? Isåfall karade den inte poänggränserna där i alla fall.

Katrinelunds Dice e. Desperados - Lanthan som gick Bruks här i vintras klarade precis 8,0 i Dressurbetonte Endnote som är SWBs gräns.
 
Var hittade du de resultaten?

Det var nog Bläddes Gamelus R för han är efter Namelus. Jag vet att han inte fick så bra poäng på löshoppningen, i kritiken så sas att han var för försiktig (?)
 

Liknande trådar

Avel Ridsport har nyligen publicerat detta: Resultat från årets rådgivande bedömningar Lövsta har köpt in Racoon (Hero - De Niro), en...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
45 021
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 320
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 617
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
21 951
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp