Bukefalos 28 år!

Brun utan sol för dummies

Wysiwyg

Trådstartare
Jag har sökt lite bland trådarna men inte riktigt hittat svaret på mina frågor jag kör en egen tråd istället!

Jag har förstått att man ska vara noga med att skrubba huden innan och smörja in den ordentligt. Gäller det alla dagar, även de efter appliceringen av BUS? Hur funkar det att raka benen? Om jag smörjer på kvällen och duschar av överskottet på morgonen, bör jag vänta till nästa dag med rakhyveln?

Hur ofta ska man applicera BUS för att det ska hållas jämt och snyggt men inte bli för brunt?

Tänkte köra på St Tropez, har hört mycket bra om den men jag undrar, finns det någon bättre? Vilken rekommenderar ni?
 
Jag föredrar ACOs, den ger snyggast färg på mig. Men det är individuellt. Vissa går inte att köra i ansiktet, dålig hy blir resultatet med lite otur.

Jag skrubbar de dagar jag applicerar, men också alla andra dagar jag står i duschen. Har grov sida på tvättsvampen som jag kör över med. Raknar när jag behöver, tänker inte på BUS. Du ska ju inte raka av huden, krämen färgar in översta lagret på huden.
 
Jag föredrar ACOs, den ger snyggast färg på mig. Men det är individuellt. Vissa går inte att köra i ansiktet, dålig hy blir resultatet med lite otur.

Jag skrubbar de dagar jag applicerar, men också alla andra dagar jag står i duschen. Har grov sida på tvättsvampen som jag kör över med. Raknar när jag behöver, tänker inte på BUS. Du ska ju inte raka av huden, krämen färgar in översta lagret på huden.
Samma här, men använder Garnier, vill ha lite glitter.
 
Jag föredrar ACOs, den ger snyggast färg på mig. Men det är individuellt. Vissa går inte att köra i ansiktet, dålig hy blir resultatet med lite otur.

Jag skrubbar de dagar jag applicerar, men också alla andra dagar jag står i duschen. Har grov sida på tvättsvampen som jag kör över med. Raknar när jag behöver, tänker inte på BUS. Du ska ju inte raka av huden, krämen färgar in översta lagret på huden.

Okej, så olika för ansikte och kropp :up:

Hehe, nä men jag tänkte att översta hudlagret kanske peelas bort lite vid benrakning.. Men då rakar jag på!

Hur är det med avfärgning? Tänkte försöka få in som "BUS-rutin" i sommar att smörja in mig på kvällen, sova i det hela och duscha på morgonen. Kan jag ha vita kläder den dagen då? Hur blir det om jag svettas? Kommer det bli bruna ränder överallt?

Hur ofta måste man BUS-a sig för att behålla "brännan"? :)
 
Jag har sökt lite bland trådarna men inte riktigt hittat svaret på mina frågor jag kör en egen tråd istället!

Jag har förstått att man ska vara noga med att skrubba huden innan och smörja in den ordentligt. Gäller det alla dagar, även de efter appliceringen av BUS? Hur funkar det att raka benen? Om jag smörjer på kvällen och duschar av överskottet på morgonen, bör jag vänta till nästa dag med rakhyveln?

Hur ofta ska man applicera BUS för att det ska hållas jämt och snyggt men inte bli för brunt?

Tänkte köra på St Tropez, har hört mycket bra om den men jag undrar, finns det någon bättre? Vilken rekommenderar ni?
St tropez är absolut bäst av alla jag testat (många) och jag har hållt på me BUS sedan tonåren.
Ett måste med st tropez mousse är att du ska köpa handsken som tillhör, annars kommer du få bajsbruna händer oavsett hur mycket du tvättar dom efter. Med moussen ska du jobba snabbt och metodiskt då den sjunker in snabbt. Du ser "guidefärgen" som är brun för att du ska se vart du applicerat. Duscha nästa dag och då kommer guidefärgen spolas av, men riktiga färgen har då blivit under natten och kommer sitta kvar. Innan du busar sig ska du skrubba kroppen och raka benen då det exfolierar extra. Däremot ska du bara smörja in knäna och händer och armågar, inget annat. Färgen kommer inte fästa lika bra om du har lotion innan! Dagarna efter ska du inte skrubba dig då skrubbar du bort busen fortare :)
 
@_FiA_ Toppen, tack! Några fler tips du önskar att du haft i början av din BUS-karriär? ;) Skrev frågan längre upp också men hur är det med vita kläder? Någon risk för avfärgning? Spelar det någon roll om en svettas?
 
@_FiA_ Toppen, tack! Några fler tips du önskar att du haft i början av din BUS-karriär? ;) Skrev frågan längre upp också men hur är det med vita kläder? Någon risk för avfärgning? Spelar det någon roll om en svettas?

Ja , var alltid extra noga när du smörjer vid handleder och ovanpå händerna. Jag brukar strunta i att ha på ovansidan av händerna, utan jag tar en annan bus med spray som jag allra sist sprayar bara där eftersom det annars är väldigt svårt att få helt jämnt.

Glöm vita underlakan eller vita påslakan för dom kommer tyvärr bli färgade :/, största nackdelen med BUS faktiskt.

Vita kläder ska du nog undvika innan första duschen, men efter det har jag använt vita kläder och jag har inte märkt att det skulle färga men jag svettas väldigt lite.

En annan sak är, bli inte rädd på morgonen efter applicering över att du är galet brun. För då har du både guidecolor och den riktiga färgen har också blivit mörk så man är vääääääldigt brun, men mycket försvinner när du duschar.
 
@_FiA_ :up: Supertips!

Åh det känns som ett projekt dömt att misslyckas, är jag dömd till evig glåmighet?! Känns inte så kul om alltihop rinner bort när jag tränar.. Och jag svettas skitmycket, speciellt på sommaren.

Tänkte testa smörja mig första gången i stugan när vi ska vara där några dagar. Då kan jag hålla mig dold från allmänheten om det skulle bli misslyckat :angel:
 
Måste bara säga.. Om man svettas när man sover och har applicerat BUS på kvällen strax innan man lägger sig.. Då blir man randig kan jag lova. När jag pysslade med sånt så brukade jag smörja, sen vänta några timmar och sen duscha innan sänggående.

Plasthandskar på när du smörjer är smart, händerna suger väldigt mycket färg.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 221
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Någon som är grym på brun utan sol? Har inte använt sen 2013 och då var det skitfint och jämnt (har kollat gamla bilder så det är inte...
Svar
6
· Visningar
1 005
Senast: Dimmoln
·
  • Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
14
· Visningar
6 657
Senast: Caoimhe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 239
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp