Bruna stövlar och ?

Monifa

Trådstartare
Nya stövlar och behöver ny hjälm men kan inte bestämma mig om jag ska ha svart eller brun hjälm? Hästen kommer ha svart utrustning.

Hilfe! :D
 
Det ser inte konstigt ut med svart hjälm, om du nu bara vill köpa en så är det ju den mest lättmatchade färgen. Kommer du alltid ha de bruna stövlarna? En i mitt stall har cognacsfärgade stövlar och hjälm i samma, jättefint är det.
 
Stövlarna lär jag inte byta ut på mååååånga år hoppas jag :p kommer ha svarta när det blir dags för tävlingar men då blir det nog en till hjälm.

Stövlarna är mörkbruna. Men det jag är rädd för är ju att det ser konstigt och omatchat ut men säger du att det inte gör det litar jag på det :D
 
Bruna stövlar - brun hjälm. Ärligt talat skär de i ögonen på mig när man har bruna stövlar och svart hjälm, men jag är väl extrem.
 
Jag är också av det extrema laget. Men har inte heller hittat nån brun hjälm som faller mig i smak. Tips?
 
@Monifa

Jag är typ i samma sits som du. Köpte brun kavaj, och sen en brun samshield-hjälm (sen brun drgbil och schabrak med brun passpoal) och nu funderar jag på bruna stövlar. Men det är så sjuuuukt svårt med färgen på stövlarna. Rätt nyans verkar inte finnas :(

I alla fall: jag är väldigt nöjd med min Samshield. Den är grym!
 
@pulkaskurk inte nått apadyrt som vardagshjälm (räknar med att dralla av hästen ett par gånger under inridningen) men såg att hööks hade nån som var rätt billig i fin mörk brun färg. Till träning/tävling blir det nog uvex glamour. Vill ha lättvikt och bra ventilation.

@Amanda_F ja det är trixigt det där. Jag vill ha svart på tävling (blir lite mer enhetligt efter som hästens utrustning kommer vara svart)
Vet inte vad du rider för gren men jag beställde ett par königs och fick exakt den mörka färgen jag ville ha :)
 
Jag har ett par königs stövlar i två bruna nyanser, vid ridning hemma har jag en fd mörkblå (numera blå/lila pga solen..) hjälm på huvudet, och på tävling har jag en röd/silver Ayr8 från Charles Owen.. :D
Har aldrig sett (inte direkt letat heller) en hjälm i samma bruna som mina stövlar är (ena färgen heter cocnag den andra vet jag inte) och jag tror inte att det skulle vara snyggt med en sådan hjälm..

MEN till dina mörkbruna borde det blir skitsnyggt med en hjälm i samma bruna färg! :)
 
Jag har alltid haft och kommer nog alltid att ha svart (eller möjligen marinblå. Möjligen) hjälm. Hästen min har utrustning i ljusbrunt (körningen), rött/natur (western), mörkbrunt (dressyr), rött/mörkbrunt (hoppningen). Mina egna grejer är oftast svarta men när jag ska köpa nya skodon (skor/stövlar/chaps) så kommer det att bli i mörkbrunt. Jag har hittills inte sett en ridhjälm i vad jag tyckt varit en riktigt snygg brun färg - särskilt inte lättviktshjälmarna vilket är det enda jag kan ha i sommarvärmen. Särskilt inte som jag inte lägger en hög tusenlappar på en ridhjälm - jag är typen som slänger den efter att ha smällt i skallen en gång :p . Jag håller vanligen ganska hårt på att matcha sådana saker, såsom läderfärger, men den svarta hjälmen har jag aldrig stört mig på.
 
Jag har en Lamicell Ventex som jag tycker är väldigt trevlig, kanske inte så snygg dock.
Men bra pris (600:- på Hööks tex) den finns i mörkbrunt.

Annars gillar jag Charles Owen ayr8 i brunt läder.

Men jag tycker jag ofta ser många snygga bruna hjälmar numera.
 
Lamicell Ventex

Ja, det var faktiskt en snygg brun hjälm! Attans, jag behöver snart köpa en ny hjälm (sammetshjälm = för varmt och tungt för mitt huvud i sommarvärme), det kanske får bli en sådan! :d Alla andra jag sett i min prisklass (<1000:-) genom åren, har varit i bruna nyanser som jag tyckt varit nästintill fula..
 

Liknande trådar

Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
313
Senast: MiniLi
·
Utrustning Efter ett par års uppehåll från ridning ska jag nu köpa mig en ny häst och har insett att min lastgamla hjälm har gjort sitt. Så jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 395
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 894
Senast: valy
·
Utrustning Behöver nya stövlar -måste vara mjuka, ej ha ngn snörning & rätt billiga… Hjälp tack
Svar
5
· Visningar
547
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Hundrädda
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp