Brunst under dräktighet

Fille

Trådstartare
Mitt sto är brunstig fastän hon är dräktig, men bekanta har lugnat mig, det kan dom tydligen göra. Men en kompis sa att om dom brunstar under dräktighet blir det ofta ett sto, hade stämt för henne. Någon annan som hört det? Har det stämt för er?
 
Min har småbrunstat i varje dräktighet och fått två ston och två hingstar. Den gången hon var värst fick hon en hingst.
 
Nu spånar jag, men på människan har man tack vare Saudiarabien som har bevarat moderkakor, hittat anledningen till att vi blir så olika.
Det visade sig att mammorna kunde ha varierande grad av Testosteron. Det gav betydelse för om flickorna blev mer maskulina eller pojkar feminina.

Har ingen aning om man kan jämföra det med häst, men nog finns det Stora skillnader på alla individer.
Det kan rimma med Görels erfarenhet.
 
Jag har också ett sto som är lite småbrunstig under dräktigheten. Förta året trodde jag därför att hon tappat fölet, men det blev ett sto, andra blev det en hingst. Nu går hon förvisso ofta med hingsten, men piper och beteer sig lite flirtigt då och då, kan även stå och kissa. Däremot vet hingsten att det inte är allvar och försöker inte betäcka.
 
Har ett dräktigt sto som går med hingst. Hon brunstar lite grann nu, men han bryr sig inte och hon går inte runt och visar på brunstbeteende, men hon luktar lite brunst om svansen.
Har inte tänkt mycket på det tills det kom en ny häst till stallet igår, då stod hon vid staketet och brunstvevade med svansen. Blev dock hur sur som helst när den nya kom fram.
Så gick hon därifrån :P
 
Nu spånar jag, men på människan har man tack vare Saudiarabien som har bevarat moderkakor, hittat anledningen till att vi blir så olika.
Det visade sig att mammorna kunde ha varierande grad av Testosteron. Det gav betydelse för om flickorna blev mer maskulina eller pojkar feminina.

Har ingen aning om man kan jämföra det med häst, men nog finns det Stora skillnader på alla individer.
Det kan rimma med Görels erfarenhet.

Har du källa på det här :)? har aldrig hört om detta men man går naturligtvis inte igenom allt när man läser medicin
 
Har du källa på det här :)? har aldrig hört om detta men man går naturligtvis inte igenom allt när man läser medicin
Jag har också hört det av en föreläsare på universitet. Eller han sa något i stil med att "döttrar till mödrar som har högre testosteronhalt får exempelvis kraftigare käkparti".
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 101
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
565
Senast: Ketrawzc
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 645
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Undrar hur ni gör efter stallet med era hundar. Leriga från topp till tå oftast, speciellt okt-april Tvättar ni dom med schampo varje...
Svar
19
· Visningar
1 009
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp