Bucas flugtäcke, buzz off vs sweet itch?

Naviljas

Trådstartare
Nu är det dags att införskaffa ett flugtäcke till hästen och siktar in mig på ett Bucas täcke. Har kollat på buzz off och sweet itch, men får ingen klar bild på skillnaden på dem. Vilken är bäst? Vad är den stora skillnaden mellan dem båda? :)
 
Nu är det dags att införskaffa ett flugtäcke till hästen och siktar in mig på ett Bucas täcke. Har kollat på buzz off och sweet itch, men får ingen klar bild på skillnaden på dem. Vilken är bäst? Vad är den stora skillnaden mellan dem båda? :)
Buzz off är ett flugtäcke, Sweet itch är tätare och mer likt ett eksemtäcke i tyget.
 
Köpte av någon anledning ett Bucas Buzz off. Har haft på det en timme på hästen sedan orkade jag inte se det mera. Det spänner och drar överallt på hästen. Gjordarna är i resor och gör att hela täcket dras åt över rygg, höfter och manke. Halsen sitter inte kvar utan glider ner om man inte spänner fast den i grimman så hästen nästan inte kan beta. Har provat det på flera olika hästar och nej usch.
Har ett Horseware sweet itch hoody, sitter superbra.
 
Nu är det dags att införskaffa ett flugtäcke till hästen och siktar in mig på ett Bucas täcke. Har kollat på buzz off och sweet itch, men får ingen klar bild på skillnaden på dem. Vilken är bäst? Vad är den stora skillnaden mellan dem båda? :)
Sweet itch är eksemtäcke. Funkar förvisso mycket bra mot både flugor, mygg och knott men är tätare och varmare än ett flugtäcke.
 

Liknande trådar

Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 941
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 474
Senast: verser
·
Utrustning Hej, då det visat sig att min häst slaktar flugtäcken (billigare varianter) så tänkte jag köpa ett lite dyrare från horseware. Vill...
2
Svar
20
· Visningar
1 858
Senast: Fiorano
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 859

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp