Bukemännen och kvinnorna

Hyacinth

Trådstartare
eller: varför är det ingen som förstår mig/vill ha mig/ varför vill alla ha mig/ hur ska jag vara/ är jag för lång/ för kort/eller vad det nu kan vara.

Vi skippar invandringen här är tanken, men i övrigt: du som är Man och undrar vad kvinnor generellt (som hänger på buke) anser, fråga på.
Och så försöker vi att hålla andra trådar lite renare från dylikt, för ett trevligare klimat.

Om det går.
 
Får man fråga en servitris om en dejt? jag tycker att det känns ohövligt och ofint att störa henne i tjänsten.

Jag är tveksam. Jag har jobbat som servitris och tyckte det var skitjobbigt att bli raggad på när jag jobbade, jag var ju trevlig mot alla, det var mitt jobb. Men det kunde kännas som jag var den enda kvinnan en del pratade med, och då misstolkades min artighet eller skratt för flirtighet.
Jag tycker du kan prata och vara trevlig men låt henne ta initiativ i så fall, hon jobbar, du är kund.
 
Får får man, men man kommer garanterat få ett nej eftersom hon är så van med knäppa gäster.

Finns det inget sätt att träffa henne privat, utan att vara på restaurangen?
Det blir svårt, men om förutsättningen är som den är kommer jag backa ur den vägen.
 
Ärligt: om hon jobbar och du kommer dit ensam och tar en öl ibland: backa.
Chansen att bli kuf-förklarad, och dessutom sumpa ett stammishak är jättestor. Le och var trevlig men ragga på rätt sida bardisken.
Detta var på Finlandsbåten och hon började prata allmänt med mig för vi var ensamma, men jag ville inte chansa så jag var trevlig.
 
När?/var?/hur? Vill ni tjejer bli uppraggade ?
På krogen, gymmet, i kassan ?

Hur raggar tjejer som på krogen och på övriga ställen? Om det är en kille ni är intresserad av är det OK med kroppskontakt på dansgolvet ?
 
Jag skulle säga blir man intresserad av någon inom ett serviceyrke ska man vara VÄLDIGT försiktig om man raggar på hen, oavsett hur goda intentioner man har.

När jag jobbade på ICA blev jag utsatt för en stalker. Trots mitt häftiga humör och allmänna taggighet :D var jag en bra butikspersonal som var glad och trevlig mot kunderna. En av dem missförstod det bevisligen. Det var totalvidrigt faktiskt och fick en att verkligen tänka på hur ens beteende tolkades och jag var misstänksam mot många manliga kunder efter det. Jag vet fortfarande inte vem det var men vi hade misstankar eftersom han hade stalkat en kollega tidigare.

I andra yrken... visst ska man tänka över det hela men jag tycker inte att det är lika känsligt, speciellt om den ena personen inte är i underläge jämfört med den andra. Dvs att man på något sätt är jämlikar.

När särbon började stöta på mig var jag i en position där jag kunde ha fått honom sparkad :angel: :D
 
När?/var?/hur? Vill ni tjejer bli uppraggade ?
På krogen, gymmet, i kassan ?

Hur raggar tjejer som på krogen och på övriga ställen? Om det är en kille ni är intresserad av är det OK med kroppskontakt på dansgolvet ?
Krogen är ju ganska givet. Internetkontakt efter ett möte är helt okej, då kan man välja om man vill svara eller inte.

Kroppskontakt får man vara försiktig med och avläsa reaktioner allt eftersom.
 
När?/var?/hur? Vill ni tjejer bli uppraggade ?
På krogen, gymmet, i kassan ?

Hur raggar tjejer som på krogen och på övriga ställen? Om det är en kille ni är intresserad av är det OK med kroppskontakt på dansgolvet ?
När?/var?/hur? Vill ni tjejer bli uppraggade ? Jag vill inte bli uppraggad, jag vill att den som är intresserad av mig tar kontakt med mig för att lära känna mig.
På krogen - beror på stämning och mitt humör, jag hoppas att den som är intresserad av mig kan känna av stämningen och inte bara bestämma sig för att "ragga upp mig" Börja med lite ögonkontakt och se om det besvaras. Om det gör det så börja med att fråga någonting eller bara presentera sig, jag är svag för torr humor och sarkasm och ironi så om han uppvisar det på ett snyggt och roligt sätt så tycker jag att det är charmigt.
gymmet - Nej.
i kassan - Jag vet inte hur det skulle gå till som kund. Om det var jag som jobbade i kassan så absolut nej, då är det någons arbetsplats och det känns inte okej eftersom man som butikspersonal måste vara trevlig mot kunderna så det blir svårt att säga nej på ett neutralt sätt.

Hur raggar tjejer som på krogen och på övriga ställen? Jag börjar med ögonkontakt och ett leende, om det känns besvarat så kan jag gå fram och fråga nåt eller säga nåt.
Om det är en kille ni är intresserad av är det OK med kroppskontakt på dansgolvet ? För mig är det aldrig okej med kroppskontakt om jag inte bjudit in till det först. Min kropp är inte ett "raggnings" verktyg. Jag gillar INTE när män ska komma upp bakom en när man dansar och lägger armen runt, hand på höften, flåsa i nacken eller ställa sig framför och grinda mot mig eller bara invadera mitt personal space.
 

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
327
Senast: Glimra
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
902
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 332
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
13 176
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp