Bukemännen och kvinnorna

Språkdelen i tråd får mig att önska att min farfar var vid liv så man kunnat spela in honom. Gammal (rödhårig) sjöman som var född i Danmark vid Tyska gränsen, drog till England och slogs för de allierade innan han efter kriget flyttade till Sverige och gifte sig med en Finska :D
Han var väldigt bra på att svära, vilket han gjorde ofta iom temperamentet :D:devil:
Han talade alla språken utom finskan flytande.

Att han och min farmor inte var ihop så många år förstår jag med tanke på bådas temperament :angel:
 
Siri har jag gett upp sedan mitt "Ring mamma&pappa" besvarades med "Vad heter din mamma?" och jag hade lust att gorma "Det ska du skita i".
Det där sista är alltid min spontana reaktion när jag hanterar Siri! :o

Numera stängs det av fortare än allt annat när jag köper ny mobil - men innan, när det fortfarande var roligt att prata med Siri, så döpte jag om mig själv i telefonen och blev således alltid tilltalad med ”your Majesty”. Det var iaf bra för egot och min självbild :D :angel:
 
Det där sista är alltid min spontana reaktion när jag hanterar Siri! :o

Numera stängs det av fortare än allt annat när jag köper ny mobil - men innan, när det fortfarande var roligt att prata med Siri, så döpte jag om mig själv i telefonen och blev således alltid tilltalad med ”your Majesty”. Det var iaf bra för egot och min självbild :D :angel:

Jag har gamla ljudklipp från ICQ, tror temat hette "Igor". "There is a message for you Master", "Someone is looking for you Master" och "There is a delivery for you Master". Perfekta som ringsignal/avisering på mobilen :angel:
 
Det där sista är alltid min spontana reaktion när jag hanterar Siri! :o

Numera stängs det av fortare än allt annat när jag köper ny mobil - men innan, när det fortfarande var roligt att prata med Siri, så döpte jag om mig själv i telefonen och blev således alltid tilltalad med ”your Majesty”. Det var iaf bra för egot och min självbild :D :angel:
Underbart! :laugh:

Tror jag ska döpa om mig till Lilla stumpan.
 
Jag tror att vi måste starta en tråd för oss som är av finsk bakgrund en så kallad "blå/vita maffian" tråd.

tenor.gif

:love:
 
Jag håller inte med. Jag tycker att det är åt helvete upprörande att sån djurhållning får uppmärksamhet i TV, och dessutom utmålas som "småskalig och omtänksam". Vi som faktiskt lever på att föda upp lantbruksdjur sliter redan med drösvis av fördomar mot hur djuren har det, vi behöver INTE representeras i TV av folk som säger att det är fullt normalt att hitta döda tackor på betet, hanterar får som om de vore höbalar och behandlar en besvärlig kalvning som nån slags fikaunderhållning.

Min bild av Mandelmanns formades då jag såg två min av den kalvningen. HUR hon satt och pratade med den där stackars kon sa allt jag behövde veta.
Det finns folk som vill ha djur och det finns folk som kan djur.
Tack och hej liksom..
 
Jag har gamla ljudklipp från ICQ, tror temat hette "Igor". "There is a message for you Master", "Someone is looking for you Master" och "There is a delivery for you Master". Perfekta som ringsignal/avisering på mobilen :angel:
Åh hur bra som helst ju! :love: Bästa mobilsignalerna jag hört om!
Underbart! :laugh:

Tror jag ska döpa om mig till Lilla stumpan.
Inte Lilla Gumman då och så kanske du kan lägga in medföljande ljud som blir när någon klappar en på huvudet?! :D
 
Ja, för mig är det tydligt att de har sina djur som pittoreskt rekvisita. Det gör ont i själen när jag ser hur deras vallhund mår :(

Jag har ju inte sett hunden. Men man blir rätt bra på att snabbt läsa vilka som har djurfeeling och vilka som bara tycker om djur när man jobbar med det och möter många.
En BC kräver ju liksom lite mer än bara kärlek..
 

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
330
Senast: Glimra
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
910
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 333
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 246

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp