Bukeöden vi minns – så gick det sen

lislolaslo

Trådstartare
Startar en tråd, för jag misstänker att jag inte är ensam om att fastna i olika hästöden här på Buke... Och sedan helt tappa bort dem! Så hjälp mig med mina gamla guldkorn och fyll på med egna.

1) Jag minns en väldigt fin unghäst, skimmel, som hade en komplicerad ryggskada där försäkringen inte täckte behandlingen. Ägaren valde att bekosta hela kalaset själv och om jag minns rätt så blev det operation utomlands. Någon som känner igen beskrivningen och vet hur det har gått för hästen?

2) Ett av fölen i 12ornas tråd under avel föddes alldeles för tidigt. Och mamman fick senare tas bort. Mamman kan ha hetat Stella och var en jättevacker fux (ponny) och fölet hette Storm. Hur har det gått för Storm?

Hoppas ni kan stilla min nyfikenhet men också få svar på egna funderingar :)
 
Storm har väl ridits in iallafall, tror jag? Vill minnas att jag läste det.

Jag var så himla förtjust i Stella minns jag! Jag kommer ju så himla väl ihåg vad ägaren heter egentligen, men nu är det helt borta :banghead:
 
Storm har väl ridits in iallafall, tror jag? Vill minnas att jag läste det.

Jag var så himla förtjust i Stella minns jag! Jag kommer ju så himla väl ihåg vad ägaren heter egentligen, men nu är det helt borta :banghead:


Ägaren heter numer @Springsteen här på Buke och håller mestadels på med hundar vad jag har läst mig till. Men hon har kvar vackraste Storm! :love: Jag väntar fortfarande på att @Lena Furberg skall ta upp mitt manus om dom (:o:D:love:) om @Springsteen hade godkänt det! :heart
 
Det är jag som har Storm. :) Men jag rider knappt då mitt hästintresse dog med Stella. Storm blev inriden men har inte gjort något på ett år då jag varit sjuk. Planen är väl att rida in henne igen, men vi får se om det blir jag eller någon annan som får rida. Hon är fortfarande liten, jag tror att hon är maxad C-ponny. :)

Såhär ser damen ut numera. Eller ja, här är hon sommarfet efter årets bete.
4_by_tontorollostorm-dae55ac.jpg
 
Det är jag som har Storm. :) Men jag rider knappt då mitt hästintresse dog med Stella. Storm blev inriden men har inte gjort något på ett år då jag varit sjuk. Planen är väl att rida in henne igen, men vi får se om det blir jag eller någon annan som får rida.

Såhär ser damen ut numera. Eller ja, här är hon sommarfet efter årets bete.
4_by_tontorollostorm-dae55ac.jpg

Beklagar att du varit sjuk! :(

Hon är så vacker! :heart
 
Det är jag som har Storm. :) Men jag rider knappt då mitt hästintresse dog med Stella. Storm blev inriden men har inte gjort något på ett år då jag varit sjuk. Planen är väl att rida in henne igen, men vi får se om det blir jag eller någon annan som får rida. Hon är fortfarande liten, jag tror att hon är maxad C-ponny. :)

Såhär ser damen ut numera. Eller ja, här är hon sommarfet efter årets bete.
4_by_tontorollostorm-dae55ac.jpg

Hon är så fin! Precis som sin mamma. Vad hände egentligen med Stella?
 
Det är jag som har Storm. :) Men jag rider knappt då mitt hästintresse dog med Stella. Storm blev inriden men har inte gjort något på ett år då jag varit sjuk. Planen är väl att rida in henne igen, men vi får se om det blir jag eller någon annan som får rida. Hon är fortfarande liten, jag tror att hon är maxad C-ponny. :)

Såhär ser damen ut numera. Eller ja, här är hon sommarfet efter årets bete.
4_by_tontorollostorm-dae55ac.jpg
Tänk att den lilla, lilla plutten skulle bli så stor ändå :) Hoppas att du känner att hon är ett fint minne av Stella :heart
 
Kommer ihåg en fux utan tecken som förekom mycket i bildtrådar. Det är nog några år sen..
Har för mig att han var en handfull och ägaren även åkte av och skadade sig? Användaren hade ett kort namn. Undrar lite om hon har kvar honom eller ej..
(väldigt vag beskrivning tyvärr)

En ung tjej som hade egensinnig travardam? Mörkbrun har jag för mig. I Stockholmsområdet. Sista jag hörde var att travaren gick på lösdrift och hon red ej.

Och Mieldo? Med ridskolehästen, den svarta med speciell exteriör. Köpte inte hon en egen? Hon visade ofta bilder förr på hästen från ridskolan och red ofta utan sadel :)
 
Det var en tjej som tog hand om en övergiven, i princip vild skäck? Ett sto, Dakota star eller liknande vill jag minnas att hon fick heta?
Skulle ridas in o grejas, nån som vet vad som hände med den?
 
Jag minns en tjej som lånade ut sin högt älskade häst på foder långt bort, och hästen fick en pinne i knäet redan någon av de första dagarna hos FV. Och det var lite trassel hit och dit med vem som skulle betala hur mycket, vem som skulle sköta (tror en bukefalist åkte och hälsade på hästen på sjukhuset åt ägaren?). Tror att hästen var en mörkbrun valack som hette/kallades Prinsen. Den har jag tänkt på ibland, hur det gick för häst, ägare och FV.

Minns även när jag var ny på buke, en tjej hade en vit arab (?) som hette Ella som hon gjorde frihetsdressyr och grejer med, jag var såå sjukt imponerad av det paret. Och har undrat ibland var de tog vägen, för plötsligt bara slutade hon posta på buke.
 
Jag minns en tjej som lånade ut sin högt älskade häst på foder långt bort, och hästen fick en pinne i knäet redan någon av de första dagarna hos FV. Och det var lite trassel hit och dit med vem som skulle betala hur mycket, vem som skulle sköta (tror en bukefalist åkte och hälsade på hästen på sjukhuset åt ägaren?). Tror att hästen var en mörkbrun valack som hette/kallades Prinsen. Den har jag tänkt på ibland, hur det gick för häst, ägare och FV.

Minns även när jag var ny på buke, en tjej hade en vit arab (?) som hette Ella som hon gjorde frihetsdressyr och grejer med, jag var såå sjukt imponerad av det paret. Och har undrat ibland var de tog vägen, för plötsligt bara slutade hon posta på buke.
Var inte det @OutOfService :s häst?
Minns också Ella lite svagt.
 
Undrar också vart @Miedo tagit vägen :) det var så roligt att följa henne och Ninja(?) Och tyckte det skulle bli ännu mer intressant och följa henne och den gräddvita ponnyn :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp