Bukeöden vi minns – så gick det sen

Jag och Grädden trivs jättebra ihop. Han är så fantastiskt glad och samarbetsvillig och känslig (på gott och ont), har nu haft honom drygt ett år och är så glad att jag hittade rätt och vågade köpa :love:
5750-1494940274-6cc481cda3bbb9301c6f3b1eaf2802e9.jpg

Jobbar heltid, mitt mående har varit långt ifrån topp och jag orkar sällan göra så mycket mer än sova när jag inte jobbar. Så mina planer att hitta tränare och faktiskt jobba på dressyr mer seriöst har tyvärr fått vänta och så blir det nog ett tag till framöver. Har fortsatt läsa på forumet som vanligt men orkar sällan skriva något. Har heller inte funnits ork att gå igenom och redigera bilder/filmklipp för att uppdatera, eller höra vad andra tycker.

Grädden går det ingen nöd på i alla fall, jag rider ca tre pass i veckan, och medryttare som rider 1-2 dagar i veckan. Han har nyligen fått börja gå nybörjarlektioner på ridskolan två dagar i veckan, han älskar att få extra pyssel, skritta och jogga runt utan krav, och barnen älskar honom :love:
Han är i alla fall väldigt nöjd och i fin form även om jag önskar att jag kunde lägga mycket mer tid på honom än i dagsläget.

Ninya finns ännu kvar på ridskolan (men går inte lektioner), hon fick ett stoföl förra året och ännu ett i år, utan komplikationer. Ser nu ut som en ballong med tragisk överlinje (som vanligt alltså, fast mycket värre), men verkar nöjd med livet.
Roligt att du uppdaterade :)
 
Jag minns en familj som hade fått ett helgalet sto på köpet tror jag och dottern var helt förälskad i stoet trots att det sprakade och bet både hästar och människor. Farlig att rida var den också. Undrar hur det har gått för dom? Någon som vet?
 
Jag minns en familj som hade fått ett helgalet sto på köpet tror jag och dottern var helt förälskad i stoet trots att det sprakade och bet både hästar och människor. Farlig att rida var den också. Undrar hur det har gått för dom? Någon som vet?

Den avlivades, tror jag. Kanske hittar någon tråden, har för mig att TS uppdaterade hur det gått.
 
Vilken bra tråd! Funderade på Hästen i Turkiet, din malluja och kom inte ihåg vad tråden hette. Men här fanns svaret. Du får gärna uppdatera oss om hur det går, även om han får stå kvar i Turkiet. Lycka till!
 
Någon som vet hur det gick för tjejen som hade ett skimmelsto e. D-Day som hette Wilma? Hon fick ett hingstföl e. Cairo.
 
Tror "fölet" dog sen... minns inte varför men något hände :(

Usch folk var så hårda mot henne (iaf vad jag minns)... hoppas allt ordnade sig och att hon mår bra!
Jag håller med. Hon fick onödigt hård kritik tycker jag. En ung tjej som försökte passa in, så upplevde jag henne. Tråkigt att unghästen dog, det visste inte jag.
 
Nån som minns halvblodsstoet som blev tjuvbetäckt?
Nicket var Charlotte nånting o stoet var svart/svartbrun?
Ut kom en jättesöt liten brun hingst som jag har för mig fick rätt bra stam men grå papper då pappan var ung o inte godkänd?

Nån som vet vad som hände med den?
 
Nån som minns halvblodsstoet som blev tjuvbetäckt?
Nicket var Charlotte nånting o stoet var svart/svartbrun?
Ut kom en jättesöt liten brun hingst som jag har för mig fick rätt bra stam men grå papper då pappan var ung o inte godkänd?

Nån som vet vad som hände med den?

Det är @Charlotte1975 som hade henne :) Hon är nu utlånad/såld som avelssto på heltid :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp