Buketräff med häst och vagn?

Nielaa

Trådstartare
Ja folk runt Mälardalen vad tycks om en härlig buketräff i sommar? Vi träffas kör en långtur med hästarna och fikar och sedan på kvällen kör vi en grillkväll?.

Någon som har hage/box som kan avvara, antingen om man gör en egen hage i hagen till son häst under dagen eller kan låna en box=)
Hos mig finns möjlighet säkerligen för en 5 hästar iaf att komma i hage.

Vilka är intresserade?
 
Låter trevligt men det är så bökigt att få med sig både vagn och häst :(

Mjo de ätr ju de men de fixar sig alltid, min rockard är monteringsbar och går in i bilen, de flesta som håller p åmed körning och tävlar/tränar har ju möjlighet att åka iväg med häst och släp=). Och de som inte kan får väl åka utan häst, finns ju plats i vagnarna som kan komma med=)
 
Jättetrevligt!!
Jag är gärna med! Vi kanske kan hålla till hos oss, måste reka lite mer på körvägar isf, har en underbar bilfri slinga men den är bara på typ 7 km eller så. Stor bra anläggning med ett helt gäng uteboxar och möjlighet till iaf ett par mindre hagar.
Vi bor på Broknäs (broknäsflickorna för ni som minns :) ), Vaxholm.
Vi har en ihopvikbar vagn så vi kan åka också.
 
Jättetrevligt!!
Jag är gärna med! Vi kanske kan hålla till hos oss, måste reka lite mer på körvägar isf, har en underbar bilfri slinga men den är bara på typ 7 km eller så. Stor bra anläggning med ett helt gäng uteboxar och möjlighet till iaf ett par mindre hagar.
Vi bor på Broknäs (broknäsflickorna för ni som minns :) ), Vaxholm.
Vi har en ihopvikbar vagn så vi kan åka också.

Oh, Broknäs! Där har jag varit och tränat några gånger för länge sen, superfint där ju!
 
Oh, Broknäs! Där har jag varit och tränat några gånger för länge sen, superfint där ju!
Ja, fint med vatten runt omkring osv :) Finns nog lite stugor att hyra för de som vill sova över. Å så kan man bada om man är galen eller om det blir en varm sommar tillslut ;)
 
Mjo de ätr ju de men de fixar sig alltid, min rockard är monteringsbar och går in i bilen, de flesta som håller p åmed körning och tävlar/tränar har ju möjlighet att åka iväg med häst och släp=). Och de som inte kan får väl åka utan häst, finns ju plats i vagnarna som kan komma med=)
Jag tävlar bara brukskörning eftersom jag har svårt att få med mig vagn (har en "stor fyrhjulig vagn"), eller så åker jag dit jag kan låna vagn på plats om jag ska köra ngn annanstans. Måste jag ha med min vagn så blir det dubbla vändor (en med öppet släp och en med hästen i transport..).
 
Jag tävlar bara brukskörning eftersom jag har svårt att få med mig vagn (har en "stor fyrhjulig vagn"), eller så åker jag dit jag kan låna vagn på plats om jag ska köra ngn annanstans. Måste jag ha med min vagn så blir det dubbla vändor (en med öppet släp och en med hästen i transport..).
det där löööser sig, först och främst ska vi se hur många vi blir, finns alltid någon som har släp och kan ta med vagn och låna ut och är det som så att man omöjligt kan får man komma utan häst helt eneklt och åka med någon annan i deras vagn=)

Vi vill nog ha en körrunda på i alla fall 2 timmar, 7 km blir nog lite väl litet men ni måste väl ha lite grusvägar däromkring?
Kolla runt och återkom=) låter ju toppen om man kan va där och sova över.. kan man ta en bira på kvällen=)=)
 
Jodå, massor med grusvägar, men inga jag kört på ännu och jag är inte säker på trafiktrycket. Trist om det är bara en massa bilmöten hela svängen.
 
Ja fast för min del gör det inge min är trafiksäker=)
Jo, men det blir inte så trivsamt tänker jag. Man kan ju inte bara trava på om man möter bilar hela tiden. Men jag ska provköra där i helgen och känna efter hur det ser ut. Oavsett kommer vi behöva köra en liten bit längs asfalt där både bilar och motorcyklar kan stå på lite. Så ska vi till oss måste det vara trafiksäkra ekipage.
 
Jo, men det blir inte så trivsamt tänker jag. Man kan ju inte bara trava på om man möter bilar hela tiden. Men jag ska provköra där i helgen och känna efter hur det ser ut. Oavsett kommer vi behöva köra en liten bit längs asfalt där både bilar och motorcyklar kan stå på lite. Så ska vi till oss måste det vara trafiksäkra ekipage.

Trafiksäkra hästar måste vi nog ha oavsett vart vi åker, jag vill inte ge mig ut med hästar som inte är trafiksäkra=)
Hos mig har vi en grusväg som de åker bilar på sedan har vi en nerlagd järnväg på 2 mil minst. Och de sticker in lite småvägar här och där. Kanske ska vara hos mig trots allt? Det finns stora platser för släp och bil, Vi har hagar som man kan dela av till mindre så alla hästar kan stå i en hage.
Alla måste ta med tråd och tramppinnar dock som kommer.. för de har jag inte.
Vi har grillplats i stallet med tak=)
 
Trafiksäkra hästar måste vi nog ha oavsett vart vi åker, jag vill inte ge mig ut med hästar som inte är trafiksäkra=)
Hos mig har vi en grusväg som de åker bilar på sedan har vi en nerlagd järnväg på 2 mil minst. Och de sticker in lite småvägar här och där. Kanske ska vara hos mig trots allt? Det finns stora platser för släp och bil, Vi har hagar som man kan dela av till mindre så alla hästar kan stå i en hage.
Alla måste ta med tråd och tramppinnar dock som kommer.. för de har jag inte.
Vi har grillplats i stallet med tak=)
Du bor uppåt Rimbo va?
Ska du till Johannesberg något i helgen? Jag tänkte åka och kolla men vet inte vilken dag som blir roligast..
 
Du bor uppåt Rimbo va?
Ska du till Johannesberg något i helgen? Jag tänkte åka och kolla men vet inte vilken dag som blir roligast..
Jag bor i Västerås=) i helgen r det ju strömsholmstävlingarna som man måste åka å glutta lite på=)
 
Skuggi har du kollat upp körvägar?=)
Ja, jag har börjat i alla fall.
Vissa vägar är spärrade med färister man inte kommer runt, på ett par ställen finns det vägbommar som man kan klämma sig förbi med rockard iaf. Ett ställe har en vägbom som verkar vara olåst för det mesta, men är den låst så måste man nog spänna ifrån för att ta sig fram. Det finns en stig som jag inte provat än, den ser lovande ut så man kunde få till en bra sväng.
Just nu är den längsta sväng jag vet som funkar på ca 15 km, den tar ett par timmar totalt, med skritt och trav och lite galopp. En ganska stor del av sträckan blir samma fram och tillbaka, med en ögla på slutet typ. (släta)Grus och sandvägar. Passerar genom ett kostall, så inga kosserädda pållar isf ;)

Hur ser det ut hos dig då?
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
2 985
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 796
Senast: Cambrie
·
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 557
Senast: Solis
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 331
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp