Bygga egna hinder???

Gilette

Trådstartare
Tänkte bygga några till i sommar. Ngn som har byggt hinder och har tips på material och kanske på hur man gör?
Eller tips på ngn internetsida där det finns beskrivet?
 
Sv: Bygga egna hinder???

Man kan väl ta i stort sett vad som helst :P Din pappa har säkert några ideér :) Jag och min pappa ska också troligen bygga egna hinder :) Om du söker på internet hittar du säkert nåt :)
 
Sv: Bygga egna hinder???

jag tänkte med göra det ;P
säg till om du hittar någon sida :D
 
Sv: Bygga egna hinder???

hehe de är just det han inte har (min pappa alltså) han bad mig kolla upp ritningar och sånt :angel: haha.
Hur hade ni tänkt bygga era hinder? några planer?
 
Sv: Bygga egna hinder???

jag har byggt lite egna hinder dåo då. bla, tog jag en stor spånskiva och sågade till den till en kvadrat sen gjorde jag 2 st halv månar up pi trätt så det ser ut som en bro. måladen den röd vit rutig.den är typ 70 cm hög. hatr också gjort hinderstöd m.m det är inte så svårt :D
 
Sv: Bygga egna hinder???

Fråga Snurpe här på buke vet att hon gjort egna jättefina själv (hon hade en tråd om detta för längesedan med bilder )
 
Sv: Bygga egna hinder???

Panikie skrev:
jag har byggt lite egna hinder dåo då. bla, tog jag en stor spånskiva och sågade till den till en kvadrat sen gjorde jag 2 st halv månar up pi trätt så det ser ut som en bro. måladen den röd vit rutig.den är typ 70 cm hög. hatr också gjort hinderstöd m.m det är inte så svårt :D

BILD ? :D :d
 
Sv: Bygga egna hinder???

Panikie skrev:
jag har byggt lite egna hinder dåo då. bla, tog jag en stor spånskiva och sågade till den till en kvadrat sen gjorde jag 2 st halv månar up pi trätt så det ser ut som en bro. måladen den röd vit rutig.den är typ 70 cm hög. hatr också gjort hinderstöd m.m det är inte så svårt :D


Hur gjorde du hinderstöden??
Gjorde du bommar oxå? det tycker jag verkar mest komplicerat :D
 
Sv: Bygga egna hinder???

Måste bara visa min mur som jag precis gjort klart :banana:
Gick och klurade ett tag på hur man skulle kunna göra en mur...inte för att jag själv behöver en egentligen, min pålle har precis börjat lära sig skutta över småhinder...men det är ju kul att bygga saker :D
Letade på nätet men hittade inget, så det var bara att improvisera.

mur.jpg


Den är gjord av tunna plywoodskivor som är hopspikade mot lister i hörnen. De 2 höga lådorna är 60 cm höga, de låga (finns 4 st, fast bara 2 på bilden) 20 cm höga.
På det sättet kan man variera höjden i 20-cm intervaller, från 20 cm till 1 m :idea:
 
Sv: Bygga egna hinder???

opå min ridskola gör de bommar genom att köpa bommar i trä ( finns typ i lantaffärer, används til trädgårdar o skjul o så) sen målar de bara dem i fina färger
 
Sv: Bygga egna hinder???

Tack :o :)
Vad kul att du blev inspirerad.
Ett tips, använd trälim för utomhusbruk till fogarna, då håller de längre även om man råkar lämna hindren ute ibland.
Färgen är såklart utefärg, sån man målar hus med.
 
Sv: Bygga egna hinder???

Min pappa byggde hinder till mig :)
Material kostade sammanlagt 1000-1500:-
Vi tog sånna där brädor som är 10*10 cm som stolpar och pappa gjorde kryss i botten av vanliga plankor som han hakade fast i varann genom att karva ut lite ur varje (ni fattar ungefär?) och så sattes det fast med vinkeljärn.
Bommarna var också 10*10 som vi fick 8-kantiga genom att köra i sån där jättesågklinga (som vi hade hemma när vi byggde huset)
Sen borrade jag hål och köpte färdiga bomhållare. Hindrena är jättesnygga och hållbara!
Brädorna var tryckimpregnerade så dom skulle stå nåt år helst innan målning.
 
Sv: Bygga egna hinder???

annastesia var det inte svårt att måla den muren?
Hur gjorde du när du målade den? Ska själv bygga en sådan till våren. :D
 
Sv: Bygga egna hinder???

jag har gjort mina hinder själv, både bommar, hinderstöd, plank och mur.

nyahindren017.jpg
[/IMG]

nyahindren020.jpg
[/IMG]

kungen017.jpg
[/IMG]
 
Sv: Bygga egna hinder???

Snygga hinder! :) Skulle oxå vilja bygga hinder.. men är just inne på stora arbeten inom syning! ;)
 
Sv: Bygga egna hinder???

Jag vet att det är länge sen du la in bilden på muren, men det vore kul om du stoppade in bilden igen, så man kan se :D
Är själv riktigt sugen på en mur :D
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 307
Senast: zarmino
·
Utrustning Är det någon som har något bra tips på hur man bygger hinderstöd eller "sockerbitar"?
Svar
7
· Visningar
522
Senast: Bison
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
841
Senast: a1agnlju
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
483

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp