Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

Vad duktiga ni alla är!!

Ska se fall jag kan få med sambon på att köpa lite "råvaror" som vi (han, hehe) kan förvandla till lite hinder. Det finns lite hinder material i stallet, men vill ha lite fler bommar och ev någon stöd till :)

Bommar är ju enkla iaf :D
 
Sv: Bygga egna hinder???

jag har köpt metall bomhållare på börjes, de är enkla att flytta och är väldigt hållbara. stöden kommer garanterat att gå i sönder innan bomhållarna :p
 
Sv: Bygga egna hinder???

Jag har också gjort mina bommar + hinderstöd själv. Bommarna gjorde jag av såna där stolpar man har till vilthägnsstängsel, så sågade jag bara av spetsen och målade, sen vart det klart! :)
 
Sv: Bygga egna hinder???

Äntligen har jag kommit igång med sommarens hinderbygge på riktigt! :) Nu jar jag köpt 20 stängselstolpar från granng*rden som jag har sågat spetsen av, bommarna blev 280x8 efter att spetsen rök ;) Sen åkte jag på lakk*pää och köpte 30 stolpar, 95x95, 180 långa. Nu är alla bommar vitmålade och ska torka, samma sak med hinderstöden, hinderfötterna har pappa svetsat ihop, dem blev riktigt bra :D Även bomhållare har han svatsat åt mig, samma modell som b*rjes säljer. Flitigt av pappa att svetsa ihop 60 hinderfötter och 60 bomhållare! ;)
Nu är det bara finmålningen kvar att fixa, just nu så verkar det bli sähär:
* 8 grönvita
*5 rödvita
*5 blåvita
*2 rosavita
Färgen fick jag gratis från en byggaffär med felblandade färger :)
 
Sv: Bygga egna hinder???

Själv ska jag bygga terränghinder som man även kan flytta på. Fick idén när jag var på Irland och de hade hinder som var uppställda så de kunde använda en frontlastare med gafflar och flytta hindren.

Men jag kommer nog börja med att bygga vanliga hinder, såvida det inte visar sig att det är billigare att köpa en sån där färdig sats. :)
Nått eget hinder blir det då jag har en livlig fantasi.
 
Sv: Bygga egna hinder???

Här är några bilder från deras flyttbara terränghinder de hade på irland:

07.jpg
 
Sv: Bygga egna hinder???

Kollar på Grann******s sida, och vad jag kan se så säljs bara stoplarna i bunte á 84st??
Kanske man ska åka o prata med dem för styckpris?

// Niikon92
 
Sv: Bygga egna hinder???

Fina!!
Ska iväg idag och köpa material till 6st stöd. Har beställt 10st bommar från j*mpnet :)

Hur mycket färg tror ni jag behöver?
Har räknat med:
6 l grundfärg
5 l vitt
Samt övrig färg jag får tag på billigt genom bekanta m.m

Bygget börjar imorn, kommer kunna följa allt via min blogg, men även litegrann här :)

//Niikon92
 
Sv: Bygga egna hinder???

för 8 bommar med blå/vit färg så har det gått åt en 1/2L burk blå färg. men är ju bra att ha kvar till nästa år för att måla om bommarna ^_^.
har inte andvändt grundfärg :o utan bara första bästa felblandade färg jag fått tag på :p
 
Sv: Bygga egna hinder???

Okej!
Jag tänkte köra med grundfärg, kanske det håller bättre då? Ingen aning :P

Tror jag inte behöver så mycket färg då.
Målade du i färgfält eller enfärgade?

(Tror jag är "skadad" från när vi målade huset i vintras, gick åt massa färg :P )

//Niikon92
 
Sv: Bygga egna hinder???

målat i färgfält, grundfärg är ju bra, jag är dock för lat så skippar det :p färgen flagnar ju lite iofs men det kan också bero på att jag inte direkt sandpapprat bommarna innan ommålning heller.... avskyr att måla
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 310
Senast: zarmino
·
Utrustning Är det någon som har något bra tips på hur man bygger hinderstöd eller "sockerbitar"?
Svar
7
· Visningar
523
Senast: Bison
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
844
Senast: a1agnlju
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp