Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

Så här blev mina cavalettistöd målade och klara !

självklart med stallets logga ;)

1798562_670281316369981_460021380_n.jpg
 
Sv: Bygga egna hinder???

Väldigt fina :), jag ska försöka mig på några cavalettistöd till våren har några plank och din modell är väldigt bra :). Så blir nog några sånna
 
Hur går det med hinderbyggandet?

Jag har målat lite bommar tidigare i år





Däcken hämtade vi från däckfirman här i byn, blev perfekta under hindren:)

Denna gamla sågbock


har jag bett min man klä med plywood, vi målade ena sidan vit


andra sidan dekorerade jag med svampar


Även snickrat och målat plank, helvita på andra sidan
 
Ja i år har det ännu inte blivit nåt, men jag och min sambo fixade några hinder förra sommaren som fortfarande används flitigt.

Plankhinder:
Bara enkla färdigköpta plankor som vi sågade ut en bit i kanterna på, grundmålade vita och sen på med grön färg.
wpid-imag0744.jpg


Sen gjorde vi en grind också. Tryckimpregnerat virke, sågade till bitar och skruvade ihop! Den blev dock lite tung, men väldigt stabil och bra,

wpid-imag0745.jpg

Planket och grinden färdigmålade:
img_6977.jpg

Senare samma sommar blev den en mur också! Enkla plankskivor som vi sågade ur och satte ihop till två "lådor" med stöd i hörnen. Vi gjorde dem 40cm höga och lika breda.
14.jpeg

Bommarna hade vi sedan tidigare, vi målade dem bara. Vi sågade även ut "hål" för hinderstöden på kanterna av murdelarna, så stöden kunde komma nära intill.
12.jpeg

Målade:
16.jpeg
 
Ja i år har det ännu inte blivit nåt, men jag och min sambo fixade några hinder förra sommaren som fortfarande används flitigt.

Plankhinder:
Bara enkla färdigköpta plankor som vi sågade ut en bit i kanterna på, grundmålade vita och sen på med grön färg.
wpid-imag0744.jpg


Sen gjorde vi en grind också. Tryckimpregnerat virke, sågade till bitar och skruvade ihop! Den blev dock lite tung, men väldigt stabil och bra,

wpid-imag0745.jpg

Planket och grinden färdigmålade:
img_6977.jpg

Senare samma sommar blev den en mur också! Enkla plankskivor som vi sågade ur och satte ihop till två "lådor" med stöd i hörnen. Vi gjorde dem 40cm höga och lika breda.
14.jpeg

Bommarna hade vi sedan tidigare, vi målade dem bara. Vi sågade även ut "hål" för hinderstöden på kanterna av murdelarna, så stöden kunde komma nära intill.
12.jpeg

Målade:
16.jpeg

Gillar lådorna! Sådana kan det nog bli här i framtiden :) Ska leta upp bilder på det jag byggt och målat i vår!
 
Kryssen, grinden och de korta stöden har jag byggt, resten är bara målade slanor. Planken är vanliga brädor som jag sågat ut ett gatt på och satt hålband runt. De är zebrarandiga på ena sidan och vita på den andra.
7F12CD87-89C6-4038-A0CE-2AC618B18FC5_zpsucyeaqgo.jpg

36F8C3A8-BD59-47C1-BBB9-380877FB5E3B_zpswt7m8ktu.jpg

87F2470A-56FF-466C-BD56-3566EC7AE636_zpshjvn9dof.jpg
 
Fräschat upp vår slitna grinda




Åh vad fina!
Jag är också i hinderbyggarfasen, eller mer som ligga i soffan-fasen och förfasa sig över hindren som ska byggas :p
Har iallafall köpt bommar, tyvärr bara 230 långa och så kan jag använda gamla staketstolp att göra hinderstöd av :)

Jag lägger upp när de är klara!
 
Åh vad fina!
Jag är också i hinderbyggarfasen, eller mer som ligga i soffan-fasen och förfasa sig över hindren som ska byggas :p
Har iallafall köpt bommar, tyvärr bara 230 långa och så kan jag använda gamla staketstolp att göra hinderstöd av :)

Jag lägger upp när de är klara!

Det gör inget :)
Jag använder staketstolp från granngården när jag bygger bommar. De är 3 m långa och när spetsen är avsågad blir de 2,8 m, fungerar utmärkt!

Grinden på bilden är 205 cm, är en gammal stege :D
Har haft en helvit bom till som nu är upphottad den med



 
Ingen som kommit igång med sitt hinder byggande?;) Har själv nyss byggt lite hinder och målat mina bommar:D
Har bara en hög med sönder gnagda bommar som ska slipas och målas :/, har köpt färg och lånat en slipmaskin så är bara att ta tåg i det, har redan gjort i ordning ett par gamla stöd som var lagom murkna, sågade av toppen och slipade bort allt annat, grund målade sen 2 gånger :). Blev väldigt bra.
Har sen "byggt" några terräng hinder, dvs satt ut stockar och pallat upp dem till lagom höjd :p, mycket enklare än ban hoppnings hinder
 
Har bara en hög med sönder gnagda bommar som ska slipas och målas :/, har köpt färg och lånat en slipmaskin så är bara att ta tåg i det, har redan gjort i ordning ett par gamla stöd som var lagom murkna, sågade av toppen och slipade bort allt annat, grund målade sen 2 gånger :). Blev väldigt bra.
Har sen "byggt" några terräng hinder, dvs satt ut stockar och pallat upp dem till lagom höjd :p, mycket enklare än ban hoppnings hinder
Välkommen med bilder sen:D Alltid kul och se;)

Jag tänkte att jag skulle ta kort på mina hinder som jag byggt:)
 
Här kommer några kort på hinder jag byggt under 2014 och 2015.
Klubbhinder till Bälinge Ryttarförening:
BaumlRF_1.jpg

Sponsorshinder Hööks:
Houmloumlks_1.jpg

Jällagymnasiet, omålat och målat:
Jaumllla_1.jpg

Jaumllla_2.jpg

Några allvädershinder och grindar i tryckt virke samt med plastbommar (gula elrör)
GrindWX.jpg

Tryckt_1.jpg

Tryckt_2.jpg

Tryckt_2_2.jpg
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 306
Senast: zarmino
·
Utrustning Är det någon som har något bra tips på hur man bygger hinderstöd eller "sockerbitar"?
Svar
7
· Visningar
521
Senast: Bison
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
840
Senast: a1agnlju
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
477

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp