Bygga maratonvagn

Alexia1

Trådstartare
Hej!
Jag tänkte bygga en fyrhjulig vagn till min häst. Hon är 165 cm hög och av den lite kraftigare typen. Är det någon som har några tips? Jag tänkte använda bilhjul eller liknande men är osäker på hur man fixar broms och sånt.
Mvh
 
När du skriver fyrhjulig vagn är begreppet ganska brett.

En maratonvagn är oftast lätt i sin konstruktion och utformad för att man ska kunna "grooma" därbak och har sällan säten där t.ex
Hjulen är av metallekrar och ett nav med bara en stor skruv, som det var förr. Tunna gummihjul. Något liknande bilhjul förr i tiden.

En maratonvagn skulle jag personligen inte sätta bilhjul på men en vanlig fyrhjulig vagn till vardagen skulle jag kanske det. Oavsett om det är en shettis eller en grov ardenner.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
649
Senast: Anna-KarinO
·
Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: Lager
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 325
Senast: zarmino
·
  • Artikel
Dagbok Det är i år det ska ske. Min lilla bod ska fixas till. Det ska tapetseras och målas. Och så ska jag bygga lite skåp. I helgen var jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 939

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kön kattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp