Bukefalos 28 år!

Byta efternamn

Mirre

Trådstartare
Funderar på att göra det, men hur blir det då med barnens namn?
Nu har de både mitt nuvarande och pappans namn.
Hur blir det om sambon och jag gifter oss, skulle barnen bli tvungna och byta igen om vi väljer att ta hans namn då? Om man inte har bådas våra namn då.
Barnen har inte samma pappa heller.
 
Sv: Byta efternamn

Jag är inte helt säker, men jag tror inte att barnen behöver byta efternamn. De har ju liksom redan efternamnen och påverkas inte av att du byter.
Däremot om ni vill att de ska ha dubbel-namn (typ Eriksson-Jansson) så antar jag att man ansöker om det som vanligt.
 
Sv: Byta efternamn

Tror inte heller att de behöver byta för att du byter. Vet folk som bytt tillbaka till sina "flicknamn" utan att det påverkar barnen. Jag själv har däremot gjort åt andra hållet - dvs som barn bytt namn utan att föräldrarna gjort det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 689
Senast: MML
·
Övr. Barn Jag och barnen ska resa. Jag kollar på vilka dokument som behövs. Vissa länder kräver ju medgivande från den andra vårdnadshavaren. Vi...
Svar
14
· Visningar
1 463
Senast: Rosett
·
Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 173
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Var vill vi bo?
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp