Bukefalos 28 år!

Byta knappar på ny kappa!

Idas

Trådstartare
Hur svårt är det att byta knappar på en kappa? :) Måste de nya knapparna vara i samma storlek för att passa i knapphålen eller kan de vara lite mindre?

$(KGrHqJ,!qQFISOd9oCBBSK4,Op)sQ~~60_57.JPG
 
Sv: Byta knappar på ny kappa!

Lite mindre kan de vara, men inte för små för då kommer knapparna öppna sig hela tiden. Ta med dig jackan och testa och fråga i knappaffären? :)
 
Sv: Byta knappar på ny kappa!

Haha :D Kanske inte finns just en butik för bara knappar, men det finns ju knappar på tygaffärer och sånt :)
 
Sv: Byta knappar på ny kappa!

Jag har varit i en knappaffär! Dock ej i Sverige. Här är det nog sybehörsaffären som gäller om man vill hitta knappar.
 
Sv: Byta knappar på ny kappa!

Som de andra skriver kan de nya knapparna vara något mindre. Betänk dock att i och med att kappan sitter så pass tight som den gör fyller de stora knapparna nog en funktion genom sin storlek. De fördelar liksom trycket på tyget och mindre knappar tenderar nog att få det att strama mer. Men det kan kanske lösas genom att, om det finns marginaler, flytta knapparna något.
 
Sv: Byta knappar på ny kappa!

Kl

Måste bara meddela att knappaffär finns! I Göteborg! Knapp-Carlsson heter den, och är väl värd ett besök!:D
 

Liknande trådar

Fordon Jag bor i Valdres. Allt här lutar, mer eller mindre brant. Dessutom är det is och snö oktober-april. Förra bilen (Caddy) hade en knapp...
Svar
18
· Visningar
1 712
Senast: Jeffery
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
359
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
959
Senast: Tonto
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 470
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp