Byta sida på transport

Klintehus

Trådstartare
Hej!

Har ett BOJ bravo som jag tänkte renovera upp lite. Tyvärr har ena sidan börjat murkna rätt rejält så jag måste byta detta på något vis. Röda markeringar är murket på bilden. Tanken är som sagt att byta hela sidan inkl dörr.

Någon som har tips på bästa sätt? leta begagnad sida? Någon form av plyfa och såga till själv. Jag har både plats och verktyg för att jobba med det :)

Tips?

 
Finns reservdelsfirma som säljer hela sidan. Googla bara reservdelar och boj. Släng in Klippan som sökord också om det är svårt att hitta;)
 
jadå! klippan känner jag till, tanken var att komma undan lite billigare då plyfa (plywood) är väldigt vanligt. Är kanske svårt att hitta något bättre nu då jag googlar lite. Är egentligen inga konstigheter med vanlig slitskyddsplywood (t ex botten på ett vanlig släp).

Men man kanske få köra upp och ordna det där istället.
 
Om jag inte minns galet så är det måtten på väggarna som gör att man inte kan köpa standardplyfa och montera, det.
(jag sålde min Bojvagn när väggarna börjat ruttna, hade just då en ekonomisk svacka och behövde snarare pengarna än att lägga hur många tusen som helst på att renovera)
 
Vanlig marinplyfa med vit sida fungerar finfint, får att beställa hos de flesta byggfirmor här i alla fall :). Finns i flera olika storlekar och tjocklekar.
 
Precis som sagts är måtten oftast problemet. Släpvagnsmåtten avviker från standard. Och specialbeställd i rätt mått brukar bli samma pris som att köpa original från tillverkaren.

Viss skarvar och gör väggen i två bitar. Jag personligen skulle aldrig göra det.
 
Tack för alla tips! vill nog undvika att göra två bitar. Ska kolla lite med kontakter gällande marinplyfa, men det lutar ändå åt klippan :)

Kostar 2400kr för sidan utan dörr. Men då jag har alla mått och ramen till dörren är fin så är det rätt enkelt att skära ut då sida med dörr kostar 4500kr.
 
Jag har också en Boj Bravo (-98) där väggarna börjat ruttna. Älskar dock mitt släp som jag haft i 13 år och nu har vi precis fått hem hela renoveringssatsen för 30 000kr´. Lägger hellre dessa pengar på min transport än att köpa en annan som jag kanske inte blir lika nöjd med. Nu kommer transporten att bli som ny och jag kan ha den i minst lika många år till. Dessutom är fronten i glasfiber vilket känns bra. Vi ska också sätta en plåt ovanför hjulen upp mot stänkskärmen då det oftast är där det börjar ruttna pga vätan som stänker upp.
 
Jag har också en Boj Bravo (-98) där väggarna börjat ruttna. Älskar dock mitt släp som jag haft i 13 år och nu har vi precis fått hem hela renoveringssatsen för 30 000kr´. Lägger hellre dessa pengar på min transport än att köpa en annan som jag kanske inte blir lika nöjd med. Nu kommer transporten att bli som ny och jag kan ha den i minst lika många år till. Dessutom är fronten i glasfiber vilket känns bra. Vi ska också sätta en plåt ovanför hjulen upp mot stänkskärmen då det oftast är där det börjar ruttna pga vätan som stänker upp.

Vad ingår i de där 30'? Är axeln med?
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 335
Senast: Ajda
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 329
Senast: jemeni
·
Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 797
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp