Byxor för hundträning

Kan varmt rekommendera ProJobs

Jag kör herrmodell pga av att jag inte gillar att alla dammodeller går så högt i midjan.
Vi har dessa på jobbet, slitstarka och bekväma.
Tack så mycket!! Jag tycker inte heller om när det är hög midja så det kan faktiskt vara något för mig, och har aldrig hört talas om märket förut så det är super att du tipsade om det. :up:
 
Jag har både herr och dam byxor. Jag och mannen delar storlek och därmed byxgarderob på hundbyxorna iaf. Vår gemensamma favorit är dock haglöfs, alla kategorier. Pinewood har jag haft, och inte velat använda. Fjällräven keb har jag iofs som span att köpa ett par nu snart då de var helt ok. Har även från pine wood. Av haglöfs är mountain rugg den modell som håller absolut bäst år efter år.
 
Mina absoluta favoriter är mina byxor från Arrak. Sitter som ett smäck, bra passform mao och superskönt material. Har flera olika modeller från RR, bland annat Gpx pro, gpx, Nordwand, Hiball och Hyper. Tycker inte att ngn av modellerna är i närheten av lika sköna som Arrak. Vet att det är ganska många som är missnöjda med kvalitén på Arrak men har inte märkt av det varken på någon av mina byxor eller jackor hittills. :) Har provat Haglöfs, Lundhags mfl i affär men inte riktigt velat köpa ännu pga priset. :D
 
Jag har både herr och dam byxor. Jag och mannen delar storlek och därmed byxgarderob på hundbyxorna iaf. Vår gemensamma favorit är dock haglöfs, alla kategorier. Pinewood har jag haft, och inte velat använda. Fjällräven keb har jag iofs som span att köpa ett par nu snart då de var helt ok. Har även från pine wood. Av haglöfs är mountain rugg den modell som håller absolut bäst år efter år.
Ser ju att jag ser lite lätt disträ ut. Det jag har som är helt ok är från north bend, de är väldigt tunna men samtidigt slitstarka och sköna men de står inte emot vatten och vind lika bra som de tjockare mountain rugg t ex. North bend byxorna får dock plus för färgen, lila :D
 
Ser ju att jag ser lite lätt disträ ut. Det jag har som är helt ok är från north bend, de är väldigt tunna men samtidigt slitstarka och sköna men de står inte emot vatten och vind lika bra som de tjockare mountain rugg t ex. North bend byxorna får dock plus för färgen, lila :D
Åh, så north bend kanske passar bättre för lite varmare väder då? :D
 
Mina absoluta favoriter är mina byxor från Arrak. Sitter som ett smäck, bra passform mao och superskönt material. Har flera olika modeller från RR, bland annat Gpx pro, gpx, Nordwand, Hiball och Hyper. Tycker inte att ngn av modellerna är i närheten av lika sköna som Arrak. Vet att det är ganska många som är missnöjda med kvalitén på Arrak men har inte märkt av det varken på någon av mina byxor eller jackor hittills. :) Har provat Haglöfs, Lundhags mfl i affär men inte riktigt velat köpa ännu pga priset. :D
Jaaa haha! Priserna har också skrämt mig en del, men vill tänka att de kommer hålla länge. :idea:
 
Jag har både herr och dam byxor. Jag och mannen delar storlek och därmed byxgarderob på hundbyxorna iaf. Vår gemensamma favorit är dock haglöfs, alla kategorier. Pinewood har jag haft, och inte velat använda. Fjällräven keb har jag iofs som span att köpa ett par nu snart då de var helt ok. Har även från pine wood. Av haglöfs är mountain rugg den modell som håller absolut bäst år efter år.
Jag blev lite nyfiken på Pinewood (kanske mer på väst/jacka iofs), men har aldrig sett dem i verkligheten. Det vore spännande att veta varför du inte velat använda dina Pinewood-byxor?
 
Jag blev lite nyfiken på Pinewood (kanske mer på väst/jacka iofs), men har aldrig sett dem i verkligheten. Det vore spännande att veta varför du inte velat använda dina Pinewood-byxor?
Pga att jag inte kom överens med det annorlunda materialet. Dels för att när jag använde dem och det var lite kyligt ute så frös jag väldigt mycket i dom. Materialet blev liksom kallt fort, och eftersom att dem var lite stora så låg de inte mot benet hela tiden och då fick jag "gå mot kall byxa" vilket var väldigt obehagligt. Jag försökte men jag trivs generellt bättre i byxor med lite stretch. För att jag skulle kunna ha den rörelsefriheten som jag ville behövde jag gå upp i storlek och då satt dom helt enkelt inte så bra. Det är nog en smaksak, och säkert med kroppsform. Jag har mycket lår och rumpa, mindre midja i förhållande till mina lår. Så ofta för att jag ska kunna böja mig bekvämt i byxor utan stretch så ramlar dom ner eftersom att det kan saknas typ 2 dm i midjan...

När jag sen föll i dom (pga halka) och det gick hål i dom löjligt lätt blev jag sur och nu har jag inte kvar dem...:angel:
 
Pga att jag inte kom överens med det annorlunda materialet. Dels för att när jag använde dem och det var lite kyligt ute så frös jag väldigt mycket i dom. Materialet blev liksom kallt fort, och eftersom att dem var lite stora så låg de inte mot benet hela tiden och då fick jag "gå mot kall byxa" vilket var väldigt obehagligt. Jag försökte men jag trivs generellt bättre i byxor med lite stretch. För att jag skulle kunna ha den rörelsefriheten som jag ville behövde jag gå upp i storlek och då satt dom helt enkelt inte så bra. Det är nog en smaksak, och säkert med kroppsform. Jag har mycket lår och rumpa, mindre midja i förhållande till mina lår. Så ofta för att jag ska kunna böja mig bekvämt i byxor utan stretch så ramlar dom ner eftersom att det kan saknas typ 2 dm i midjan...

När jag sen föll i dom (pga halka) och det gick hål i dom löjligt lätt blev jag sur och nu har jag inte kvar dem...:angel:
OK, då är de kanske ingen hit för mig heller, låter som om vi har lite samma kroppsform.
 
Kan inte moderator göra en tråd om hundtränarkläder där allt samlas?
Jackor, västar, byxor och skor.
 
Jag svängde förbi Jula med en vän igår och köpte fritidsbyxorna, tyckte de satt bra och tyckte de var stretchiga men lite korta ben. Sen åkte vi till XXL och provade lite Lundhagsbyxor och då provade jag Traverse II och Avhu, de hade ett skönare material tyckte jag. Traverse II var lite skönare (men de var även de enda som fanns i min storlek, Avhu var en storlek för stor) än Avhu. Tyckte traverse var lite mjukare i stretchen om jag minns rätt. Meeeeeeen de var inte alls snygga vid rumpan på mig. Min rumpa försvann typ. :o :rofl:
 
Jag gillar Arizona Pro Pant bättre än Iowa, men det är nog en smaksak :) De gjordes i tightare storlekar när de uppdaterade modellen för nåt år sedan. De är inte tighta där nere, men de är inte så stora att jag kan dra dem över kängorna t ex.Tycker inte det är någon jätteskillnad mot Alabama Vent-byxan.
Jag har 26/27 i byxor och mina 36or sitter perfekt (men tight!) med långkalsonger under.

Tycker att man oftast behöver långkalsonger under denna typen av byxa så fort det är lite kyligt eller blåser kallt ute, annars kyler tyget. Oavsett vilka byxor jag haft, vare sig det varit RR, Chevalier eller Lundhags.
Hade gärna provat Arizona Pro Pants också - men de verkade inte finnas i dammodeller på XXL. (Och herr verkar vara slutsålt? :o )
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är ute efter ett par ridbyxor som faktiskt håller. Älskar Maya Delorez Function tights men för mig slits sömmen på insidan av benen...
2
Svar
25
· Visningar
1 935
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp