CB digital med veckoindikation

Shpongle

Trådstartare
Jag har äntligen blivit gravid igen efter mitt MA och skrapning i november. Vilket jag är helt överlycklig för!

Igår köpte jag mig ett CB digital som visar veckor, jag köpte det för att försöka lugna min oro lite då jag inte har några symtom. Hade lite spänningar i livmodern runt bim men det är som bort blåst och brösten ömmar knappt längre. Det var så här det var när jag fick mitt MA..
Men iaf så tänkte jag att jag skulle ta ett test igår som borde visa "gravid 2-3" och så tänkte jag ta ett nytt test om en vecka bara för att se om det ökade, i ett försök att stilla min oro..
Men testet visade istället "Gravid +3"?? Vilket känns väldigt tidigt i gravidvecka 4+4? Så ni känns det ganska kört med att ta ett nytt test om en vecka igen.. :o
Bör jag vara orolig över att jag antagligen har höga hormonhalter? Bör jag kontakta gyn/mvc?

Någon annan som vart med om att ens symtom försvann efter bim och som inte slutat i missfall? Är det fler som inte känner någon form att växtvärk eller något från ligamenten?

Hoppas texten inte är alltför rörig!:heart
 
Jag tror inte du behöver oroa dig. Hur länge sen är det första testet?
Får du nåt stöd från mvc i din oro?

Jag har själv haft ett MA som upptäcktes i v 20. Jag vet precis hur förstörd man blir av oro efter, det känns som att man inte kan lita på sin egen kropp... Graviditeten efter resulterade i en frisk son född på bf+17 :) Men jag kunde inte slappna av och lita på att det skulle gå bra förren efter v30 av graviditeten. Det var några turer till mvc och senare förlossningen bara för att kolla att han verkligen var vid liv där inne...

Ang växtvärken så var det nåt som kom och gick under hela graviditeten för mig. En vecka med och en utan osv.
 
Jag har äntligen blivit gravid igen efter mitt MA och skrapning i november. Vilket jag är helt överlycklig för!

Igår köpte jag mig ett CB digital som visar veckor, jag köpte det för att försöka lugna min oro lite då jag inte har några symtom. Hade lite spänningar i livmodern runt bim men det är som bort blåst och brösten ömmar knappt längre. Det var så här det var när jag fick mitt MA..
Men iaf så tänkte jag att jag skulle ta ett test igår som borde visa "gravid 2-3" och så tänkte jag ta ett nytt test om en vecka bara för att se om det ökade, i ett försök att stilla min oro..
Men testet visade istället "Gravid +3"?? Vilket känns väldigt tidigt i gravidvecka 4+4? Så ni känns det ganska kört med att ta ett nytt test om en vecka igen.. :o
Bör jag vara orolig över att jag antagligen har höga hormonhalter? Bör jag kontakta gyn/mvc?

Någon annan som vart med om att ens symtom försvann efter bim och som inte slutat i missfall? Är det fler som inte känner någon form att växtvärk eller något från ligamenten?

Hoppas texten inte är alltför rörig!:heart

Jag vill minnas att det testet inte visar gravidveckor (från senaste mens), utan veckor sedan befruktning. Om du testade efter BIM är väl gravidvecka 4 inte så orimligt?
 
Jag tror inte du behöver oroa dig. Hur länge sen är det första testet?
Får du nåt stöd från mvc i din oro?

Jag har själv haft ett MA som upptäcktes i v 20. Jag vet precis hur förstörd man blir av oro efter, det känns som att man inte kan lita på sin egen kropp... Graviditeten efter resulterade i en frisk son född på bf+17 :) Men jag kunde inte slappna av och lita på att det skulle gå bra förren efter v30 av graviditeten. Det var några turer till mvc och senare förlossningen bara för att kolla att han verkligen var vid liv där inne...

Ang växtvärken så var det nåt som kom och gick under hela graviditeten för mig. En vecka med och en utan osv.
Jag vill minnas att det testet inte visar gravidveckor (från senaste mens), utan veckor sedan befruktning. Om du testade efter BIM är väl gravidvecka 4 inte så orimligt?

Tack för era svar!
Jag testade först positivt bim-4 med vanliga stickor och sen ett cb digitalt på bim+4 (v.4+4 från mensen) som visade 3+ men borde ha visat 2-3. Och cb digital räknar från befruktningen. Så jag har ju haft höga hormonhalter i kroppen iaf.
Men min bröst har för varje dag som går blivit mindre och mindre ömma och imorse så tejpade jag och även tempen har gått ner, dock inte under coverline. Men det känns inte lovande.. vet inte om jag kommer klara ett missfall till psykiskt, kommer bryta ihop totalt. :(
Det kommer kännas extra tufft nu när både min bror och min kusin kommer få barn till våren..
 
Jag tror inte du behöver oroa dig. Hur länge sen är det första testet?
Får du nåt stöd från mvc i din oro?

Jag har själv haft ett MA som upptäcktes i v 20. Jag vet precis hur förstörd man blir av oro efter, det känns som att man inte kan lita på sin egen kropp... Graviditeten efter resulterade i en frisk son född på bf+17 :) Men jag kunde inte slappna av och lita på att det skulle gå bra förren efter v30 av graviditeten. Det var några turer till mvc och senare förlossningen bara för att kolla att han verkligen var vid liv där inne...

Ang växtvärken så var det nåt som kom och gick under hela graviditeten för mig. En vecka med och en utan osv.
Jag beklagar ditt MA måste ha vart fruktansvärt att upptäcka det i v.20 :( :heart
 
Jag förstår att det är svårt att låta bli att oroa sig. Jag fick mf ett par veckor innan minstingen blev till. Det var så varje gång de kollade status på minstingen på förlossningen var en lättnad när de sa att hon mådde bra. Samtidigt tror jag att du behöver sluta kolla temp och graviditetstest osv hela tiden. Det låter inte bra för ditt välmående. Försök att slappna av.
 
Med sonen mådde jag inte illa en enda gång. Graviditeten före som slutade i missfall mådde jag illa en morgon men kastade aldrig upp.

Man behöver inte ha så starka symptom. Skulle de inte varit för mins ömmande bröst skulle jag nog missat allt
 
Jag hade ingen koll alls när jag var gravid. Inga egentliga symptom. Hade även en "normalstor" blödning dag 28, som höll i sig nio dagar, som jag antog var mens (även om jag i vanliga fall har mkt riklig mens i 5-7 dgr). Jag hade lite värk i magen, men det kan ha berott på en samtidig urinvägsinfektion. Graviditeten upptäcktes vid en gynundersökning för att utreda magontet, om det var UVI eller livmoderinfektion.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 227
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 044
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 099
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 428
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp