Charles Owen hj

Account

Trådstartare
Har alla hjälmar från Charles Owen samma passform? Har bara provat en modell och den satt bra, men just den tycker jag är så ful.. vågar man beställa en annan modell utan att ha provat först?
 
De har definitivt olika passform på modellerna. Jag provade mig igenom ett antal av deras hjälmar i butik (kommer inte ihåg allihop...) och bara en av dem (Wellington) satt riktigt bra på mitt huvud. De andra glappade eller tryckte någonstans, mer eller mindre.
 
Tror deras modeller dragit mer åt det ovala håller tidigare, men fick förklarat för mig på Eurohorse att fler och fler av deras modeller kommer i ett "runt" utförande nu också. Det är nog lite av en chansning att köpa en modell utan att ha provat den innan. Min CO Gr8 hade jag storlek 57 i, den Ayr8 som jag har nu är storlek 55.
 
Tror deras modeller dragit mer åt det ovala håller tidigare, men fick förklarat för mig på Eurohorse att fler och fler av deras modeller kommer i ett "runt" utförande nu också. Det är nog lite av en chansning att köpa en modell utan att ha provat den innan. Min CO Gr8 hade jag storlek 57 i, den Ayr8 som jag har nu är storlek 55.
Hm... Får se om jag kan hitta en butik med ett flertal modeller att prova då.
Har ett rejält ovalt (läs avlångt) huvud som ingen hjälm passar på, dessutom typ storlek 56,5 :down:
 
Tror deras modeller dragit mer åt det ovala håller tidigare, men fick förklarat för mig på Eurohorse att fler och fler av deras modeller kommer i ett "runt" utförande nu också. Det är nog lite av en chansning att köpa en modell utan att ha provat den innan. Min CO Gr8 hade jag storlek 57 i, den Ayr8 som jag har nu är storlek 55.

attans! jag har ett ovalt huvud och de enda hjälmarna som suttit bra på mig har varit just Charles owen. får prova en Sparkly men hade hoppats på att Ayr8 skulle passa mig med ovalt huvud
 
attans! jag har ett ovalt huvud och de enda hjälmarna som suttit bra på mig har varit just Charles owen. får prova en Sparkly men hade hoppats på att Ayr8 skulle passa mig med ovalt huvud

Alltså, jag uppfattade det som att deras hjälmarna mer och mer kommer i ovala OCH runda utföranden. :) Inte att ovala försvinner till förmån för runda. Jag har ett ovalt huvud, och trivs bra med CO. Kompisen har aldrig kunnat ha CO för hon har ett runt huvud, men nu fanns det modeller som passade även henne. Jag har som sagt en Ayr8, och den sitter som en smäck på mitt ovala huvud. Skönaste hjälmen jag haft. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny hjälm. Är dressyrryttare och har ganska mycket hår, både tjockt och långt. Tanken är att jag ska ta upp tävlandet...
Svar
2
· Visningar
520
Utrustning Hej! Letar hjälm och funderar på att prova Casco Champ. Har en Casco Mistrall 2019 hemma på prov just nu. Den sitter väl okej men det...
Svar
1
· Visningar
351
Senast: Blossom
·
Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
380
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 795
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp