Chester Fairfield tävling?

Gyllene

Trådstartare
Är hööks Chester Fairfield godkänt på tävling? Någon som vet?
1525197003612.png
 
Fast det är ganska likt typ micklem och PS pioneer, och dom är ju godkända. Tror att den övre remmen räknas som låg käkrem.

Jag tvivlar på att det räknas som en låg käkrem. Inte utifrån hur det ser ut på bilden.

På detta träns är det en separat nosgrimma - den remmen ser inte ut att ha samma funktion som en låg käkrem. Remmen hör till nosgrimman, inte huvudlaget, så att säga. En låg käkrem sitter i regel fäst i sidstyckena, vilket den i praktiken gör även på micklem (även om det tränset inte har traditionella sidstycken utan snarare betthängare).
 
Hm, efter att ha spanat in bilder på just PS Pioneer, får jag revidera mitt svar. Jag vidhåller att jag betraktar den remmen som en del av nosgrimman snarare än som en låg käkrem. Men SvRF behöver ju inte resonera som jag gör. Tränset på bilden ser ju ut att vara en kopia mer eller mindre rakt av av Pioneer (sett till grunden, så att säga) - sidstyckena och nosgrimman är ju i princip likadana om en bortser från en massa estetiska skillnader i designen - och är Pioneer godkänt för tävling bör ju även detta vara det isf.
 
Senast ändrad:
Hm, efter att ha spanat in bilder på just PS Pioneer, får jag revidera mitt svar. Jag vidhåller att jag betraktar den remmen som en del av nosgrimman snarare än som en låg käkrem. Men SvRF behöver ju inte resonera som jag gör. Tränset på bilden ser ju ut att vara en kopia mer eller mindre rakt av av Pioneer (sett till grunden, så att säga) - sidstyckena och nosgrimman är ju i princip likadana om en bortser från en massa estetiska skillnader i designen - och är Pioneer godkänt för tävling bör ju även detta vara det isf.
Ja precis, enligt PS så räknar ridsportförbundet den övre remmen på nosgrimman som en låg käkrem, det skrev dom för ett tag sedan om bland annat deras high jump, även om det egentligen är en del av nosgrimman:)
 
Det är ju en rak kopia på Pioneer och det tävlas utan käkrem. Så det är bara att tävla på :). Finns bilder i bilaga till TR.
 

Liknande trådar

Utrustning Vet någon hur hööks fairfield sele är i storlek ska ha den till en shettis men undrar lite om shetland blir tillräckligt stor och hur...
Svar
7
· Visningar
543
Senast: LadySara
·
Utrustning Jag såg att Hööks har en tömkörningsgjord av märket Fairfield som påminner om Tärnsjös tömkörningsgjord. Är det någon som har den eller...
Svar
10
· Visningar
1 313
Utrustning Jag behöver införskaffa nya reflexer och funderar på fairfields reflexskydd. Är det nån som vet hur dom är i storleken? Dom vanliga är...
Svar
5
· Visningar
404
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej!! Jag såg detta träns på Hööks, och tycker mig se likheter med ett micklem träns. Är detta ett micklem träns? Länk här nedanför till...
Svar
9
· Visningar
1 716
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp