Chlorine rash!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
UUHHHH :wtf::wtf::wtf:
Jag och pv skulle testa nya swimming poolen igår! Vi var i i kanske 10-15 minuter och verkligen njöt, så himla fin pool alltså.
Sedan började det "sticka" lite över hela kroppen och vi valde att gå upp och medan vi torkade oss lite så blev det värre. Vi båda sprang in i huset och in i varsin dusch och skrubbade oss med duschtvål.

Kollade oss i spegeln efter och vi har utslag på hela kropparna. Dock olika, jag såg ut som att jag hade hundratals nya myggbett och hans såg lite annorlunda ut mer som små finnar typ hundratals som "satt ihop" på olika områden på kroppen, svårt att beskriva. Gemensamt dock att det kliade som tusan!

Vi smorde in oss i kokosolja som dämpade en hel del och mitt kliande gick över på nån timme och sedan utslagen efter ytterligare ett par timmar var borta.
Hans utslag är dock fortfarande kvar idag, 24h senare....

Vi hade ett poolvattentest kvar efter vår gamla pool som vi genast tog och det visade att klorhalten var skyyyhög och så även pH-värdet!!

Min pv har vart in till vår hyresagent idag och jag 'vågade' inte följa med, jag ville inte höra eländet :p Men han ringde senare och sa att dom bett om ursäkt och ska fixa det. Han ska gå in igen snart ett par timmar senare och följa upp om dom faktiskt gjort nåt än! Detta måste ju fixas ASAP!!

"fu_ _ ing poison pit" kallas vår nya fina pool för just nu :(

Nåja... Blir ju intressant att se hur snabbt dom kan lösa detta!
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Tills nu så trodde jag ALDRIG att nåt sånthär skulle hända för mig. Eller egentligen så hela mitt liv är ju som jag aldrig trodde att...
2
Svar
35
· Visningar
2 219
Senast: zuli
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 259
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 601
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 905
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp