Connemaratråden

Jag vet inte om ni sett min tråd på "vård" men iaf så upptäckte jag en diffus hälta på vår prinsessa i förra helgen när jag logerade henne. Idag var vi in på klinik och det visade sig att hon har aktiv spatt i båda bak. Vi har därför reklamerat henne till förmedlaren/försäljaren. Tråkig start som connemaraägare :(
 
Jag vet inte om ni sett min tråd på "vård" men iaf så upptäckte jag en diffus hälta på vår prinsessa i förra helgen när jag logerade henne. Idag var vi in på klinik och det visade sig att hon har aktiv spatt i båda bak. Vi har därför reklamerat henne till förmedlaren/försäljaren. Tråkig start som connemaraägare :(

Nä, fy vad tråkigt. Hoppas ni hittar en annan fin mara istället.
 
Jag vet inte om ni sett min tråd på "vård" men iaf så upptäckte jag en diffus hälta på vår prinsessa i förra helgen när jag logerade henne. Idag var vi in på klinik och det visade sig att hon har aktiv spatt i båda bak. Vi har därför reklamerat henne till förmedlaren/försäljaren. Tråkig start som connemaraägare :(

Nej nej nej :( vad tråkigt! Beklagar verkligen!
 
Äntligen en dag utan halv (eller hel) storm! kunde ta en liten sväng på ridbanan med en lat Logan... fattar att det är jobbigt att kuta runt med påbörjad vinterpäls och utan kondis... Men det gick bra :) Tanten (jag) känner sig nöjd!
 
Jag vet inte om ni sett min tråd på "vård" men iaf så upptäckte jag en diffus hälta på vår prinsessa i förra helgen när jag logerade henne. Idag var vi in på klinik och det visade sig att hon har aktiv spatt i båda bak. Vi har därför reklamerat henne till förmedlaren/försäljaren. Tråkig start som connemaraägare :(
å vad tråkigt :(
 
Igår var vi på hoppträning med helt andra nya hästar för första gången. Jag hade en elektrifierad ponny som flög i luften ett par tre gånger. Det var minst 6 månader sedan sist, men bakslagen kommer ju ibland. Det är bara att bita ihop och komma igen. Som sagt nytt ridhus och nya hästar gjorde att det hjärncellerna krockade och det blev information overload. Det gick riktigt fort ibland, men hon skötte sig fint på slutet.
Lasta själv i mörker var inga problem och det är jag så himla nöjd med.
 
Jag är så glad för att jag har kunnat börja rida Barb så smått igen! Tror dessutom att hon är minst lika glad och hon känns pigg och fräsch :love:. Burb var och tävlade i helgen, hennes fjärde start och allra första gången inomhus. Hon var så himla duktig! Spände till ibland men nu kommer hon tillbaka till mig och litar på mig-det är verkligen en fantastisk känsla! Vi red LB3 vilket gav 64,09%, två små poäng från placering men det gjorde inget när hon var så himla duktig. I helgen ska hon gå två pass för Jeanna Högberg och det ska bli så himla roligt!
 
Verkar som att förmedlaren tar tillbaka ponnyn. Skönt på ett sätt även om det är trist att behöva lämna bort. Nu ska vi bar ahitta en ny ponny också. Vågar man importera själv? Någon som gjort det? Marorna är ju bra mycket billigare på Irland än här.
 
Verkar som att förmedlaren tar tillbaka ponnyn. Skönt på ett sätt även om det är trist att behöva lämna bort. Nu ska vi bar ahitta en ny ponny också. Vågar man importera själv? Någon som gjort det? Marorna är ju bra mycket billigare på Irland än här.

Skönt att det verkar lösa sig. Tror jag vet vem förmedlaren är. Tråkigt att ni måste börja leta igen. Har tyvärr ingen erfarenhet av att importera.
 
Vi hittade en jättefin connemaravalack som vi vill köpa. Han besiktades idag och tyvärr gick han inte igenom :(
Så nu är vi typ på noll igen. Hade glömt hur jobbigt det var att leta häst.
 
Vi hittade en jättefin connemaravalack som vi vill köpa. Han besiktades idag och tyvärr gick han inte igenom :(
Så nu är vi typ på noll igen. Hade glömt hur jobbigt det var att leta häst.

:down:

Håller tummarna att det dyker upp någon passande ponny snart!
 
Verkar som att förmedlaren tar tillbaka ponnyn. Skönt på ett sätt även om det är trist att behöva lämna bort. Nu ska vi bar ahitta en ny ponny också. Vågar man importera själv? Någon som gjort det? Marorna är ju bra mycket billigare på Irland än här.
Om man har bra kontakter och är medveten om att de antagligen behöver ridas till en de, så absolut. Vi får hem en del, men är en anledning till att de kostar mer när man får hem dem. Man får lägga någon månads tillridning, transportkostnader osv. Men de är grymt ärliga, lättlärda och har bra psyke.
 
Om man har bra kontakter och är medveten om att de antagligen behöver ridas till en de, så absolut. Vi får hem en del, men är en anledning till att de kostar mer när man får hem dem. Man får lägga någon månads tillridning, transportkostnader osv. Men de är grymt ärliga, lättlärda och har bra psyke.

Så är det ju såklart men många importer som är till salu här har bara varit i Sverige en mycket kort tid (max ett par månader) och det märks tydligt att de köpts in billigt och sen har man bara lagt på 30-40' på priset här hemma. Det känns ju inte särskilt intressant såklart.
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 869
Senast: Valle
·
Anläggning Plus 1 grad och lera här nu. Förra året hade hästarna 1/6 av hagen de går i nu. Det var lerkaos då. Min förhoppning var att lerkaoset...
2
Svar
38
· Visningar
1 649
Senast: ameo
·
Anläggning Undrar om tråden som går från aggregatet till strömtråden kan va farlig för hästen? Om hästen biter på den? Det är nån plast/gummi...
Svar
6
· Visningar
405
Senast: aglaonema
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 137
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp