Corgi-tråden!

Och på tal om det, jag kom ju också på att Ebbot är halv-morbror till @FrauleinLeo s Lasse.

Cardiganvärlden är allt bra liten. Tanken är ju att nästa cardigan om sisådär 2-3 år ska bli en tik. Jag får se till att importera någon med jätteobskyr stamtavla om det ska fortsätta såhär. :D

Ja, man har ganska god koll på andras hundar. :D
För vår del blir det en hane som tillskott, 2018! Om jag inte ramlar över något jag inte kan tacka nej till redan i vår. Lite sugen på import, men kan absolut ingenting på det området.
 
Ja, man har ganska god koll på andras hundar. :D
För vår del blir det en hane som tillskott, 2018! Om jag inte ramlar över något jag inte kan tacka nej till redan i vår. Lite sugen på import, men kan absolut ingenting på det området.

Klart Lasse ska ha en Corgikompis! Håller tummarna för att du hittar något spännande. :)
Man behöver ju inte titta så långt om man är sugen på import. Vi har ju riktigt bra hundar i Skandinavien, det finns ju kennlar i Norge och Finland som jag alltid har ett öga på inför framtida planer. :angel:
 
Ja, man har ganska god koll på andras hundar. :D
För vår del blir det en hane som tillskott, 2018! Om jag inte ramlar över något jag inte kan tacka nej till redan i vår. Lite sugen på import, men kan absolut ingenting på det området.

Ahhh, det är det vi har våra käcka uppfödare till:D
De ska kunna allt. Basta:D.
 
Helmer, "vingmuttern", med bästisen Totte, räser-schäfer:

tumblr_omd504tU6E1rrws4ko1_1280.jpg

tumblr_omd504tU6E1rrws4ko2_1280.jpg

tumblr_omd504tU6E1rrws4ko3_1280.jpg

tumblr_omt8csR2gS1rrws4ko1_1280.jpg
tumblr_omhjzzaCIc1rrws4ko1_1280.jpg
tumblr_ommk5pAJe11rrws4ko1_1280.jpg
 
Putt!
Hur går det med era pälsklingar?

Kan inte låta bli att notera att en större uppfödare medvetet valt att avla på en fluff-tik.
Tankar om detta?
 
Putt!
Hur går det med era pälsklingar?

Kan inte låta bli att notera att en större uppfödare medvetet valt att avla på en fluff-tik.
Tankar om detta?
Går bra med mina pälskningar.
Jag skulle inte avla på fluff sen har jag en hel del andra åsikter om dedär men det tar jag över pm isf.
 
Jag tycker det är väldigt oroande när folk rapporterar att det förekommer skitsnack på utställningarna. Och det gör det ju, jag har upplevt det själv och tycker problemet är större inom corgi än de andra ringar jag tidigare spenderat många år bredvid. Fan, är vi inte bättre än så här?
 
Jag tycker det är väldigt oroande när folk rapporterar att det förekommer skitsnack på utställningarna. Och det gör det ju, jag har upplevt det själv och tycker problemet är större inom corgi än de andra ringar jag tidigare spenderat många år bredvid. Fan, är vi inte bättre än så här?

Jag skulle säga att det förekommer överallt.
Sen finns det nötter och nötter, och ärkenötter.
 
Jag skulle säga att det förekommer överallt.
Sen finns det nötter och nötter, och ärkenötter.

Ja, det är klart att det förekommer överallt. Men just corgi upplever jag något mer splittrad. Inte bara när det gäller skitsnacket, utan också vad man värdesätter. Är det en sällskapshund? Är det en arbetshund? Tror att det skapar en del spänningar.
 
Finns det nån corgi i Stockholm som vill hänga med mig och ODÅGAN och bebis nån timme eller två dagtid i veckan? Vi måste busa loss lite.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp